Az új közös blog végleges formája : részben fizetős.

Bárki számára elérhető, bizonyos menüpontok azonban zártak, és csak blogtagoknak elérhetőek. Gondolom sejtitek, melyek azok. Mondjuk így : a megítélésem szerint érdemi információval bíróak zártak. Ez a link az új közös blogba visz :

http://www.dlphkozosblog.eoldal.hu/

2008. január 6., vasárnap

Gentlének

Ezt majd kitörlöm, mert nincs érdemi infó benne, csak egy párbeszéd.

Kedves Gentle !

A logaritmikus felbontás, 10 éves viszonylatban (bődült nagy időintervallum vizsgálatakor) sokkal jobb eredményeket szokott adni nekem, mint a lineáris felbontás.
Előnye, hogy a tényleges arányokra fókuszál, és pld, egy ilyen hosszú emelkedő csatorna vizsgálatakor az arányokra van szükségem. Igazi relatívumokra, és nem abszolútumokra.
Ebben a logaritmikus chartfelbontásban pontosan 10 éve egy nagyon szabályos emelkedő csatornában halad, 8000 nél nagy bajt jelez, vagyis valamivel alatta, mert akkor ebből kiesett.
A logaritmikus skála közelebb hozza a nagy értékeket egymáshoz, az értékeknek nem a nagyságukra, hanem arányukra koncentrál. És ez kell nekem.
Riadót fújtam (csak magamnak) már 8000 alattól.

Ennyi kb, amit írsz lineáris skálán tökéletesen igaz. De utóbbit ilyen nagy időtávban nem veszem figyelembe.

Szia :)) Ha elolvastad, letörlöm majd.

6 megjegyzés:

Gentlemanus írta...

Szia DLPH!

Elolvastam és köszönöm magyarázatodat. Érdekes, amit mondasz. Hm. Erre nem is gondoltam.

Tudnál nekem egy olyan 10 éves OTP csártot csinálni, mely logaritmikus alapon elemzi a csártot? Mert, férfiasan bevallom azt se tudom, hogy fogjak hozzá ehhez a logaritmikus ábrázolásához.

Én frankón megmondom, hogy eléggé empírikus ember vagyok, ha a szememmel látom jobban megérthetővé válik számomra.

Mert ezek szerint a logaritmikus és a lineáris elemzés között hatalmas eredménybeli különbségek vannak. Nem mindegy, hogy egy trend már 8k-nál megtörik vagy az én számításaim szerint csak 6800 alatt törik be.

Köszi előre is. Szerintem a többieknek is okulás lenne ennek a logaritmikus elemzésnek a megértése.

További szép napot kívánok!

DLPH írta...

http://hu.wikipedia.org/wiki/Logaritmus

Főleg az Alkalmazások rész érdekes, az élet bebizonyította a fizikában többször már,hogy ezek a skálák a valóságot jobban modellezik mint a lineáris skálák.
Oksa, berakok egyet.

Névtelen írta...

Én is megnéznék egyet, megmondom nem gondoltam volna ilyesmire, pedig most hogy írod érdekel, mert a fizikai/biofizikai modellértékével a logaritmikus skálának én is szembesültem már. Tetszik :)

Névtelen írta...

stooq.com -on át lehet váltani log-lin között

-Monk- írta...

Kedves DLPH!

Lenyűgöző a blogod, és más fórumokon tett hozzászólásaid. Ha nem derogál egy nullkilóméteres műszaki emberkét kiokosítani, miért fújtál riadót 8k-nál? esetleg privát emilben.

DLPH írta...

Szia Monk !
Az otp véleményem szerint egy tízéves historikus emelkedő csatornából esett ki azzal, hogy 8000 alá zárt.
Ha szignifikánsan ott is marad, egy 10 éves emelkedő trend törik meg. Ez nem semmi. Lenne...
ha tartósan alázárna.