Az új közös blog végleges formája : részben fizetős.

Bárki számára elérhető, bizonyos menüpontok azonban zártak, és csak blogtagoknak elérhetőek. Gondolom sejtitek, melyek azok. Mondjuk így : a megítélésem szerint érdemi információval bíróak zártak. Ez a link az új közös blogba visz :

http://www.dlphkozosblog.eoldal.hu/

2008. március 31., hétfő

FED végtelen hatalomvágya

Úgy érzem a válság oka a következő cikkben egyértelműen kiderül. A FED célja, hogy tovább centralizálja hatalmát és igába hajtsa az eddig független pénzintézeteket. Így a FED tulajdonosai olcsón jutnak hatalmas vagyonokhoz. Szóval még nincs vége, mert csak egyet vettek meg idáig a nagyok közül, de még van soron néhány. A lényeg a válságnak szerintem lesz vége és nem fog annyira elhúzódni, mint számítottuk eddig. Hiszen az a FEDnek lenne rossz, azt meg nem akarják a fejesek. Világhatalom tovább erősödik, úgy érzem kijelenthetjük.

"A felügyeleti rendszer reformját sürgeti az USA pénzügyminisztere


A pénzpiaci zavarok jobb kezelésére alkalmas felügyeleti rendszer kialakítását sürgeti Henry Paulson, amerikai pénzügyminiszter. A tárca vezetője számos reformjavaslattal állt elő, ezeket azonban a kongresszusnak is el kell fogadnia.

Paulson szerint a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó cégek sokkal nagyobbá, komplexebbé és nehezebben irányíthatóvá váltak, ezért az amerikai jegybank szerepét betöltő Fed felügyelete alá tartozók körét ezekre az intézetekre is ki kellene terjeszteni.

Az új felügyeleti rendszer rugalmasabb lenne, hatékonyabban kezelné a piaci zavarokat, valamint nagyobb védelmet biztosítana a fogyasztók és a befektetők számára egyaránt - nyilatkozta Paulson. A javaslat szerint a Fed feladata lenne a piaci stabilitás biztosítása is."

BUX hosszú+mennyiségek





Beszúrtam néhány gráfot. Az elsőt, hogy lássuk meddig eshetünk, hosszútávú trenden belül (14 000-ig:) A másik 3-t, hogy lássuk mi szól ellene az esésnek.
Ez a 3, a 4 nagy (MOL,MTelekom,OTP,RICHTER) összevont mennyiségi és érték adataiból van.
Alulról felfelé: money flow, OBV, Accumulation/Distribution.
Az MF nagyon erős divergenciát mutat, OBV esés irányú, A/D közepes divergencia.
Ha most bull lenne, ez alapján tuti lenne az emelkedés. Persze nincs bull, ezért kétséges annak a jelentősége, hogy nincs igazán eladás, de azért érdekes.
Magam a 14 000-re tippelnék azért. (az orosz válságban sem volt igazán tartós disztribúció:)

Jó reggelt!

Ki merne közületek oddsot tenni előre hozott választásokra?
Ezt csak azért kérdezem, mert ennek súlyos piacmozdító hatása lenne lefelé.
Foglalkozik valaki ezzel az alternatívával?

2008. március 29., szombat

Nehéz

most kiigazodnom egy-egy hétre a várható mozgásokról, de esküszöm ez tömésnek tűnik. Keirdőn kívül fel, aztán öntés. Nem jó jel. Nem hiszem, hogy egy Ausztrál bank pozítív csengésű közleménye , és hirtelen, mint derült égből a villámcsapás, a nagy felismerés, hogy a nagy nyersanyagfalóknál minden happy - erre fordul vezényszóra minden éjjel...? Péntekre azért megérkezett egy kis söntés. Ideje volt.

2008. március 28., péntek

Ázsia

egyik pillanatról a másikra éles hátraarc. Dow 12378 most, 78 pont pluszban nyitna, ha most nyitna. Legyen. Ilyen is van. A nyögvenyelős "fel" -ben a többség érdekelt. TA alapon a sávtető elérhető így, ami 12700 körül van. Onnan is felbeszélik? Nem jó most kereskedni. Szerintem. Türelem. Most a long és a short is beérik, csak ki kell várni.

2008. március 27., csütörtök

Száraz tények

Becsült adatok

USA GDP $15 ezer milliárd
USA money supply $15 ezer milliárd
USA költségvetés $3 ezer milliárd
USA államadósság $9 ezer milliárd
Világ össz GDP $50 ezer milliárd
Világ össz ingatlan $75 ezer milliárd
Világ össz részvény $100 ezer milliárd
Világ össz derivatívák 2002-ben $100 ezer milliárd
Világ össz derivatívák most $516 ezer milliárd

Itt a csütörtök

és a jóslásaim kis részben (nagyon kicsi) mintha teljesülnének....de ez egyáltalán nem biztos. Szerdán nem jött az olajos híren kívül semmi érdemleges (érdekes is ez...kijön egy tartalékra vonatkozó adat- csak a fél világ nem tudja előre, a másik fele meg igen, csak kussol róla és szépen keres vele) szóval erre az adatra ennyire megcibálták? Ne má....emögött más is van. De mindegy, hogy mit gondolok, néha édesmindegy. Az bizonyos, hogy a türelem nagy erény a tőzsdén és bír pénzt is hozni.Szóval itt az ideje szerda helyett csütörtökön eldőlnie, hogy merre az arra. Eddig jó, a mini visszaadás is megtörtént, de az kevés. A sávtető már messze van, (12700 környéke), rossz adatra újabb zakók lehetségesek. Most azt mondom, kétesélyes. Kár, hogy nyakig ülök Ausztrál shortban. Nagyon jól tartják magukat eddig. Sajnos.

Nehéz kenyér ez szó se róla, kötélidegek kellenek hozzá.

2008. március 26., szerda

mi a manó 2

Pozik egy része zárva ill. folyamatban - számok később.
ha van időd olvass bele és mélázz!!
refinance 82% up?- mit jelent ez vajon??? :-)))
http://www.mortgagebankers.org/NewsandMedia/PressCenter/61128.htm

2008. március 25., kedd

Plunge Protection Team II.

Nem túl régen írtam erről a csapatról, ami a feltételezések szerint arra hivatott, hogy megállítson gyors zuhanásokat a tőzsdén. A csoport tagjai között Szerepel Bernanke, Paulsen és más "nagy" név is. A szükséges tőkét a FED szolgáltatja. Az utóbbi napok megmagyarázhatatlan emelkedései után szerintem nyilvánvaló a csoport létezése és aktivitása.
Kiváncsi lennék a véleményetekre (főleg a TA-sok) a következő elméletről, ami magyarázatot ad a váratlan rallykra. Az elmélet természetese nem saját.

Szóval a PPT 2 taktikával operál

1. Futures-eket probál befolyásolni vételekkel (ez rendben)

2. Ha a piac hirtelen zuhanni kezd a rossz hírek hatására és nagy számú short pozíció nyílk (logikusan), a csoport elkezd venni és gyorsan átfordítja az esést. Ekkor a shortosok kénytelenek taktikát váltani és kiszórni pozícióikat vagyis nagyszámú vételt produkálnak, ami megfordítja a piacokat, az emelkedésbe aztán már a nagy alapok is beszállnak a vételi oldalon látván a töretlen optimizmust. Vagyis éppen a pesszimisták (shortosok) gondoskodnak a piac emelkedéséről.

Feltételezések szerint, ha a medve piac shortosainak nagy része kipotyog a rendszerből, akkor tényleg elkezdődik az esés. A rossz hírekre a nagy alapok eladásait már a PPT sem fogja tudni megállítani.

2008. március 24., hétfő

mi a manó

hajnalkor amikor a frontok jöttek mentek alvás helyett kóboroltam egy kicsit a neten, és találtam ezt azt, de mint látom nem sikerült elmentenem, most ismét megpróbálom...
idézet a hajnali hozzászólásból
"Mondhatnám azt is, hogy tényleg nem értem... végre sikerül megtartani az amcsi indexet a szakadék fölött erre jönnek a minősítők és ismét kavarják a port. Az se jó ha fel az se jó ha le így nem kerek.Egy kicsit keresgéltem, dobálok be pár linket http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_derivativeugyanerre a témárahttp://www.financialsense.com/fsu/editorials/kirby/2008/0215.htmlremélem kaptok még levegőt , és ki áll az élen ??? nem hittem a szememnek...
"
A probléma az idő előrehaladtával egyre csak rosszabb lesz. Meglepődnék ha valaki hitelesen be tudná mutatni, hogy mennyi valós pénz van a rendszerben és menyi a virtuális értéke jelenleg.
Akkora számok röpködnek , hogy ez simán elég lenne egy 90's évek eleji árfolyamszintekig
Ennek még nincs itt az ideje mert védik az alsó szinteket - hogy mi lesz ezután 2-3 napos emelkedések biztos hogy lesznek bármekkora szakadások is lesznek. Én csak ezeket vadászom.
cél: havi 2% nyereség.
Most nem tekintek a távolba csak a mának és a holnapnak kereskedem.
Minden diverzifikálva van ( brókercégek, bankok, papírok, cash), olyannyira nem félek, hogy nem tudok aludni jelenleg. Sokkal rosszabb az amikor csak cash-ben ülök- a bankcsőd sokkal rosszabb mint a tőzsdei összeomlás....
Kellemes délutánt ...

S&P heti jósda napi grafikonból

Íme napi bontásban a lényeg egy része:
// aki a dow és e között napi (értsd : az első érdemi bontás) bontásban képes lényegi különbséget látni, nyer egy hangszórót tőlem , postán küldöm , volt aki nehezményezte, miért a dow-t nézem, miért nem ezt...azért, mert csak....//



A jövő hétre azt jósolom (és így, hogy jósolok, nem lógok ki a nagy semmilyen átlagból), hogy a hét eleji emelkedést (semmi különleges, de csábító a longra) egy markánsabb kijózanodás követi, vagyis le, kivéve, ha az első kérdőjeles szintet átviszi, mert akkor viszont több napos bullocska indul, immáron forgalommal is.Szerda magasságában ez eldőlni látszik.Ha nem viszi át, péntek magasságára elérkezünk a második kérdőjelhez, ahol is el kéne dőlni, merre az arra. Ha ott pottyan, nagy baj van a longosoknak, mert kút, szakadék, vérfürdő, pocsolya, reccs, rotty, zakó, nyekkenés, pöccsenés. Ha sikerül megmaradnia és megint feldumálják a világpiacot, akkor a jövő hétre marad némi emelkedési lehetőség, és elérkezhetünk a harmadik kérdőjelhez....és így tovább és így tovább...tipikus medve sávozós piac, ahol az alsó szintet foggal körömmel védik, mert automatikus orderek milliói azonnal életbe lépnek, és szakadna minden úgy ahogy a bullhoz szokott magyar kisbüfik még életükben nem láttak.
Ahol időben az alsó szint és a csökkenő volnal metszi egymást, el fog dőlni egy hosszabb távú irány. Ha ebből a giga lefelé csökkenő háromszögből felfelé törne ki, akkor már bele fognak adni apait-anyait....ilyenkor szokott a baleset bekövetkezni és gigaberagadások (ha nincs stop), mert elég egy kis szikra, és robban megint minden, és mindenki szépen ottragad benne a longjába, hallgatván a brokijára összevevett mindent mint egy őrült milliárdos az ócskásnál, mert most nagyon olcsó a magyar piac. Na ja.Hát az. Ahhoz képest, hogy lehetne kétszer ilyen drága is, tényleg olcsó.
Bullterületet jelöltem, alatta a piac nagymedve és fiai. Csakis. Akármennyire hamis a baba, csakis mackó.Ha kitörne , és mégis a kérdőjelek fölé kerülne szignifikánsan az árfolyam, én nem feledném el egy pillanatra sem, hogy egy puskaporos hordón csücsül a világ, és a legkisebb szikra is felrobbantja.
Ennyit a jósdáról. Ja...abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy látom, ha a devizapiac a várható mozgásokat előre jelzi.Persze ez is következmény, ahogy egy tanult kollégám tökfeleslegesen megdobott ezzel az infóval, de nem is az abszolút nagy kérdést és okokat kell keresni, csak egy jellemzően megbízható stabil előrejelző berendezést kell találni.
Fentiek a vak vezet világtalant technika, amikor is csak a részvénypiaci chartokat nézem.
Semmi értelme. Mire látom mi van, már benne vagyok rendesen. Ha hosszú egy trend időben, nincs baj. Nem kell jól beszállni. De ha rövid, akkor viszont nem árt .
Az biztos, hogy még egyszer nem jósolgatok ennyire konkrétan Mert az lutri. Igaz, van aki naponta képes megmondani épp mi lesz, az számomra maga az isteni erő. Csak csodálni tudom.
A vakmerőségét....
Na jó...még alami. Mielőtt eszeveszett bevásárlásba kezdene bárki (stop nélkül ...!!!), elmondanám, hogy az Usa indexchartok sokkal szebb képet festenek le, mint pld az ázsiaiak, de ami még fontosabb, a devizapiac szerint messze nem ilyen szép a helyzet. A világgazdasági fundamentumok meg olyanok amilynek Ki hogy látja. Én speciel ramatynak, de ízlések és pofonok...
Olvasom itt-ott : hová esnének a részvénypiacok tovább, már kiesték magukat előre, satöbbi....Há má mé? Hely van lefelé nem?

2008. március 23., vasárnap

Ezt tojta a nyuszi a buxban :)

Tudom a nyuszi nem tojik, legalábbis tojást :)))

2008. március 21., péntek

ETF

ETF tulajdonosként (ezért is néztem utána) írom ezt a rövid figyelmeztetést. Remélem vészmadár vagyok, de jobb tisztában lenni a dolgokkal.

Ha fokozódik a hitelválság, akkor nagyon figyeljetek az olyan derivatív termékekre, mint pl. az ETF, ha birtokoltok. Egy ETF short rengeteget hozhat ekkor a konyhára, feltéve, ha nem esik maga a termék is a hitelválság áldozatává. Gondolom fogalmatok sincsen magáról a termékről, nekem sem sok volt eddig és most sem vagyok a topon, de nem is szándékozom, elég, ha tudok a veszélyről.

A következő linken leírtak engem nagyon óvatossá tettek:
http://wallstreetexaminer.com/blogs/cutting/?p=166

Áldott Húsvéti Ünnepeket!

2008. március 20., csütörtök

Amikor

azt mondtam, ne shortoljátok az olajat, tévedtem. Shorta is kiváló volt. Eddig. Ennek ellenére magam a longokat keresem benne, és meg is fogom találni. Sok kis pozival nagy téttel, és hosszú pozira kis téttel.Totoronak is igaza volt, valóban jó volt shortra.

2008. március 19., szerda

Waberer’s Holding a BÉTen akár már idén

Szerény véleményem szerint a BÉTnek létszükséglete van az ilyen nagyságú cégekre, mert nagyon egy papírosak lettünk és a midcapek közül 2 (syni és Fotex) nem éppen befektető centrikus. Természetesen nem gondolom, hogy a Waberer megváltó lesz, de egy erős midcap mindenféleképpen lehet. Nektek
Mi a véleményetek a Waberer’s Holdingról?
Mit szólnátok a piacra lépéshez?

Info:
http://www.mfor.hu/cikkek/Gatyaba_razna_a_Waberer___s_a_Volan_tarsasagokat.html

Mellesleg ha Q3-ban lép pályára talán a piaci hangulat is megalapozna egy sikeres IPOt. A legutóbbiak elég félre sikerültek.

vissza az év eleji megállapításhoz

Nem lesz ez más csak egy kis jó nagy bevásárlás. Szerintem egynéhány nagyszereplő is ezt gondolja.
A FED és az állam "mindent megteszek a gazdaságért és a piacokért" önfeláldozásáért valamilyen csatornám benyújtják a számlákat- elvégre választási év van, ammeg sokba kerül....
Egy valamirevaló 2-3 napos esés után a legtöbb nagy piac új minimumot üt ez a nyomorult djia meg nem tud lejjebb esni. Volt végre egy kis beleadás a nazi-ba, meg látszott a russell-en is hogy adják rendesen, egy 2-3%-kal lejjebb megy, de máris jött a felmentősereg. Az elemzők mint az imamalom morzsolják a "túladottak a rv-ek"- biztos a tehenek között ültek az iskolapadban...
na mindegy, csak háborgok itt csendes magányomban...
Lassan a 8. hónap is elteleik pesszimizmus által vezérelve és esegettek , meg ijesztgettek.
Ha csárt , akkor legyen egy sajátos értelmezés: 2003 szeptemberétől 2006 szeptemberéig
a nazi az 1800-2200-es sávon belül mozgot, ez 3 teljes év, most hogy visszaszagolt egy kicsit, rögtön föl is kapták onnan, ezen a szinten átmenni olyan mint az őserdőn átmeni polármelegítőben bozótvágó nélkül, ezrötszáz helyen kapszkodnak beléd!!!!
Ha ide be tudna lépni szignifikánsan és komótosan morzsolódna egyre lejjebb és lejjebb az lehetne ok az izgalomra. 1800-ig sűrű onnan könnyebb lefelé. Ha nagy trendeket nézünk, akkor azt mondom, hogy a bull 50%-át szokás visszaadni, ez valahol 1900 körüli értéket ad, bele a sáv alsó felébe. Ha azt néznénk, hogy a maci mindent széttép, akkor az 1800-körüli szintnek esnie kellene, ettől még messze vagyunk. Jelen esetben 460 pont a 2260-as index mellett....!!!!
Abban viszont nincsenek kételyeim, hogy ha nincs ez az agresszív manipuláció simán 2000 alatt lennénk, ami sokkal egészségesebb lenne.
Ez egyfelöl azt is jelentheti, hogy kell a tér másoknak a grundon ( értsd: van még negatív esemény a tarsolyban...., másrészről talán érthető, hogy azis, ha van 1000 kenyérre való opciód, és a napi fogyasztás csak 10 kenyér, akkor időbe telik leépíteni az 1000-es opciót úgy, hogy ne verd le a kenyér árát 0-ra!
Én ez utóbbira szavaznék - ami persze nem zárja ki az előbbi verziót sem!
Na jó, csak megosztottam Veletek merengéseim fő gondolatmenetét....
Na és az ami legjobban zavar, 2009 szeptemberéig a 2200-es szint fölött lenne a helye ennek a tetűnek- persze a tudományok is folyamatosan változnak....

Nekem ez nagyon tetszik


3 hónapos "kincstár jegyek" hozama (ha 10-el osztod) az USA-ban. Bármi áron a biztosba teszik a lóvét=van pénz a rendszerben, csak még nem merik használni.

2008. március 18., kedd

Megint

egy bazi hosszú monológot kezdenék...leálltam vele. Nincs már kedvem firkálgatni, messze nincs annyi mint rég. Nem is firkálok sokat. A lényeg : erős ellenállások alatt parkol minden. Nem szimplán a rv piacok. Azt nézni ehhez kevés. Itt dől el, merre az arra. Szerintem ez nagyon nehéz lesz. Szép volt ez a második +4 %-os nap heteken belül. Tipikus medverally.Ja és az amerikai egybesült államok egyik patinás indexe a dow jones (újabban down jones) egy héten belül 650 pontot emelkedett szinte megállás nélkül. Mindeközben Ázsia cseszett ebbe a nagy eufóriába becsatlakozni, az Ausztrálok pld. kellően mértéktartóak a követésben, mennek ők ha megy Usa, de nem annyit, és hajlamosak csökkenni , nem kicsit. Az olaj meg tojik az emelkedésre.

Tobb chart kevesebb hir

Irom mindezt azert, mert zarodott a shortom, aktivalodott a profit vedo stop. A "vegso" osszeomlasban meg mindig biztos vagyok, de azt is tudom, hogy picit belehergeltem magam. Mostantol kevesebb hir tobb TA. 21k-n a bux szvsz most fordult felfele ez volt az 3. hullama az esesnek majd teszek fel 1 chartot. Shortot keresem mert bear van.

Elméletek

Nem szeretnék okoskodni, ezt meg is magyarázom. Az a sok év, amióta ezzel (is) foglalkozom (rv piacok, egyéb piacok, de főleg devizapiac), arra megtanított, az alázat mindenekelőtt. Itt egy hülye állat van : én. Ha buktam, jó lenne és kellemes ráfogni a kéményseprőre, vagy a nyuszira /mondjuk Tőzsdenyúlra, most hogy láttam az ábrázatát, szívesen ráfognék a világon minden bánatom :))/ de a helyzet az, hogy az összes buktánkat mi szakácskodtuk össze. Most nem kevés fantáziafutamot is olvasok a blogon, ez nem baj...sőt. De innentől én leszek az ellenpólus, szerintem túl sarkos és fantáziával teli néhány vélemény, de nem akarok okoskodni. Az évek alatt arra is rájöttem, feleslegesen töröm magam, hogy minden nyavajakórságra magyarázatot találjak, De ami még fontosabb, nincs is erre szükség a sikerhez. Elég ha arra öszpontosít az ember, ami feltétlenül szükséges, a többi le van ejtve. Inkább séta a kertben, vagy más egyéb programok (nem részletezném, de a kellemes fajtákra gondoltam hirtelen), mint hogy naphosszat azon agyaljak, vajon mi a fene többtényezős együttes mozgatta most meg a piac néhány szegmensét, és milyen formában, hogyan hatva. Ily módon a fentiek szigorú figyelembevételével azt mondom kihasználva a még elméletben létező szólásszabadságot,hogy ez egy teljesen szokványos medvepiac. Nincs benne semmi különleges.Folyamatos esés nem létezik.Ilyen a brumm. Nincs irány, de inkább le. Van egy erős , piszok erős támasz, ami lélektani határ (is). Megy a hülyítés, aminek tulajdonképpen édesmindegy, hogy tudom-e az okát vagy sem. Ha rájövök esetleg, de az ötlet elvetél, születik helyette 2 még marhább ötlet, amire a piacokat úgy rángatják, mint valami hülyegyereket ha meglát egy fagylaltozót, amit még soha életében, és mindenáron be akar menni. Én meg agyalhatok ezen az újabb képtelenségen, és mélázhatok azon, hogy a logikát ki lopta el, mikor történt az eset, és miért nem hozza már vissza.
Gyakran nem logikus a tőzsde, és a főszereplők szerintem nem ennyire összehangoltak, de van terveszerűség abban, ahogy a pánikot minden erővel el kívánják kerülni. Ebben igazatok van.És nagy erők ezek, nagyon nagy erők.

Azt mondom, ez normális. A világvégétől a szitu olyan messze van, mint én attól, hogy soha többé ne tőzsdézzek. Nem kis távolságra. Nem árt felkészülni, a short sem mindig jó. Olyan meghúzások is lehetnek, hogy csak nézünk mint a moziba. De a fordítottja is másnap.

Ha most valaki képes nem veszíteni, és minimális nyerőt összekapalálni magának, annak még van jövője a tőzsdéken, nem egy elveszett ember.

2008. március 17., hétfő

mégiscsak van még valami

Nem tetszik, hogy nagyon hangoztatják a TA szinteket és azok szerepét. Túlságosan sokan fognak az idő előrehaladtával bízni ezekben az emberek, de ahogy a bika szeli fölfelé az ellenállásokat és folyton új csúcsokat gyárt, a mac ugyanígy cselekszik lefelé csak pepitában. -
hangsúlyozom, hozzászoktatnak az atombiztos támasz , jól működik, felpattan róla, kulcs szint megfogja...

XXi. századi gyarmatosítás

Akár meredek akár nem, de ez az a javából.
Ha pánikot akarnának csinálni azt már megtehették volna.
Olyan ez mint amoikor kiállítják az embereket a fal mellé, és egyesével kedik levadászni őket.
A kívülálló nem érti a logikát csak az aki a ravaszt húzogatja....
Azt hiszem körvonalazódik, hogy a JP-nek "simple the best" tervei vannak.
Az is nevetséges, hogy bagóért gyűjtik be a zsákmányt.
Lássuk csak mi lehet benne netán egy kis ingatlan fedezetű értékpapír is???
Biztos, hogy sok a rossz cucc, különben nem verték volna le így az árát, de ki fog bukni?
a BSC papírjait megvásárló és a hitelezői. Minden törlesztőrészlet tiszta profit , jó hosszú elkötelezettséggel, ez igen....
És mit sinál a sok befektető a félelemtől hajtva elhajigál minen egyes papírt, akinek mondjuk
60$-ról van, annak már nem mindegy hogy mi lesz, eddig bukott 56$-t 2 nap alatt, az a 4$ már se ide se oda, el kellene tenni az unokáknak , na mindegy..
Amit ma el akartam mondani az a félelem szerepe a befektetésben. A mohóság vezeti be az embert a trade-be és a félelem kergeti ki onnan.
Ezt az osztók nagyon jól tudják és remekül visszaélnek vele. Hogyan lehetséges az, hogy a BSC háza tájáról nem szivárgott ki hamarabb is "vészjósló" információ, miközben mindenhol van M.nemzet, ellenlábas tudósítóval , meg kilpített kapcsolatokkal...???, meghát a BSC-nll is dolgoznak páran a pénzügyi vonalon, akik látják, hogy a cash flow fenntartható vagy sem...ez azért hosszú folyamat.
Valószínűleg jónéhány ember élt félelemben az elmúlt hónapokban a bsc dolgozók közül...
Másik fontos tényező az a diverzifikálás meg szektor preferálás. A befektetők az elmúlt időszakban " a biztonság jegyében" szektorokat vettek meg, mert az volt a trend, most amikor
az idegszálaikon gitároznak ismét szektorokat adnak be, mindegy miért beadják és kész. Leverik az árakat, újabb és újab minimumértéket érve el, mígnem a kiszemelt vad lőhető lesz.
Ha mindezt egyszerre csinálnák lenne egy gyors kirázódás és annyi, így van idő gondolkodni és cselekedni.
Egyre kevésbé van kétségem afelöl, hogy olyan cég mint a GM hamarosan be lesz kebelezve, mikor már sikerül kifelé vonszolni a sárból, jól le kell döngölni az árát...

Visszatérve a félelemre. Azt gondolom, hogy a mai befektetők többsége nem tapasztalt ilyen lassú kivéreztetős kifosztást, ezért is van az, hogy mindig csak a rallit várják, a gyors felépülést és ahogy telik az idő, afélelem egyre inkább elhatalmasodik az embereken. És lám lám 4$-ért Önként adják azt a papírt ami minimum 20$-t ér. Ott ahol többszáz neves közgarázda számolja a várható eseményeket nem igaz, hogy 8 hónap alatt nem lehetett volna kiszórni az ócsút,
...
Kifosztanak megint egy pár millió embert és megrövidítik a majdani nyugdíjaikat, mindezt úgy, hogy a felszínen ez nem is látszik. Az egyszerű ember elkönyveli, hogy a "tőzsdén" nyerni és veszíteni egyaránt lehet.
Még egy valami most időben szembe jutott:
bizsergeti a gondolatom a minap belinkelt naput.hu. n lévő írás.
Ha megnézem, hogy az ázsiai piacra leginkább az van negatív hatással, hogy gynegül a dollár és az exportőrök nagy lekvárban vannak emiatt, sőt ez a hatás már az európai nagy cégeket is elérte ( lásd szímensz), akkor azt kell mondjam, hogy zseniális megoldás, meg lehet nézni az t a céget aki 1,4-1,5 közötti eur/usd árfolyammal kalkulált mi lesz itt tartós 1,6 fölött- hiszen a hosszútávú kontraktusok élnek!!!!, olyan minuszos évei lesznek, hogy csak na. Az ázsiai manufkatúráknak is ki kell találni sürgősen valamit, mert az amcsik maguk alá gyűrik. Miközben az amcsi exportőrök úsznak a pénzben , akik oda szeretnének exportálni azok süllyeő hajón vannak.
Na és arra leszek majd kíváncsi, hogy ki fog domináns szerepet vállalni a hitelezői oldalon, az lesz a fekete seggű a körben és immár háború nélkül levadássza az értékeset.
Minden híradás éppen az ellenkezőjéről és amerika hanyatlásáról szól, de az nekem nem áll össze, az ellenkező útvonal viszont annál inkább.
Jó éjt emberek...

USA

Manipulálják a banki jelentéseket.
Manipulálják az inflációs adatokat.
Manipulálják a tőzsdei eséseket (Plunge Protection Team).
Manipulálják a híreket a médiában.

Hol tartunk? Kinek az érdekében áll ez?

Lehmann

BSC után beindult Lehmann is.
- 30%-on áll a pepperje eddig.
Hasonló lesz a sorsa neki is, mint BSC-nek?
Ki lesz a következő?
Nemtán a GS?
Mert ezek a wócríti cégek nagyon szerették az überáttéteket.

Azért egy kérdés állandóan motoszkál bennem:
ezek a cégek tele voltak / vannak derivatívákkal.
Vajon milyen irányú derivatívák ezek?
Shortos / longos?
Mert dőreség tőlem azt gondolni, hogy csak úgy éri meg átvenni ezeket a cégeket nulla áron, ha a meglévő pozícióikat számbavéve, arra mozdítják meg az irányt, merre a derivatívák nagy többsége mutat? Mert ugye lefelé megyünk, folyamatosan, a bankközi likviditáshiány miatt nem tudták ezek a cégek a veszteséges derivatíváikat menedzselni, ebből kényszerűen következett a spirálszerű összeomlás. Ebből azt feltételezem, hogy inkább long derivatívákkal rendelkeztek. Kérdés, hogy miután kivéreztetve átvették ezeket, nem-e csinálnak egy irgalmatlan rallyt, hogy a veszteséges pozikat kifuttassák nyereségesre.
Ugyanakkor az is érdekes, hogy a testvéreik nyakát vágnák el?
Merthogy ezek annyira együtt vannak ott szivélyes elvtársi légkörben, hogy csak na.

Kiemelés vakmajomtól

Más: a FED olyat csinált, amit 40 éve nem, közvetlenül segítségére sietett egy piaci szereplőnek, hogy elkerülje a csőd-dominót a pénzügyi rendszerben. Fogalmam sincs, mi lesz az eredménye, honnan is lenne, itt senki nem tud semmit (most éppen úgy fest, hogy JPM megvenné 2 dollárért a csütörtökön még 57 dolláron! forgó céget... ő aztán tudhatja, mit ér). Azt gondolom általánosságban, hogy ha olyan dolgok történnek, amelyek 40 éve nem történtek meg, akkor logikus feltételezni, hogy a piacon is fel kell készülni bármilyen más, emberemlékezet óta meg nem történt eseményre, pl. az eddigieknél is akár sokkal nagyobb volatilitásra, azaz sokkal nagyobb kockázatra mindenféle eszközben, részvényben, devizában, áruféleségekben.


TEHÁT JPM 2 DOLCSIT ADNA BSC-ÉRT, AMELY CSÜTÖRTÖKÖN MÉG 57 USD-N FORGOTT!!!!!!!!!

Veszitek az adást ugyi?

Végkifejlet közeleg?

A pénteken 30$-t érő Bear Sterns-t hétvégén 2$-ért megvette a JP Morgan, úgy hogy 30 mrd$-nyi Bear Sterns tulajdonú értékpapírért a FED vállalt felelősséget (ővé a veszteség).
Ami pénteken 3,5 mrd$-t ért az ma már csak 236 milliót.

További FED akciók:
-diszkont ráta csökkentés 25 bázisponttal
-A FED 94 éves gyakorlatának megváltoztatása: ezentúl nem csak kereskedelmi bankoknak hitelez, hanem közvetlenül az állampapírok elsődleges forgalmazóinak is. (aranyos, közvetlenül ad hitelt ahhoz, hogy megvegyék a Treasurytól az állampapírt=a FED most már de facto közvetlenül finanszírozhatja az USA államot. Próbálnák ezt nálunk megtenni, kitörne a monetaristák forradalma.:)

2008. március 16., vasárnap

nincs kérem nem lehet

Minél tovább manipulálnak a fennmaradással a pszicho annál inkább bizonytalanabb lesz.
Nem hisezm el az inflációs hazudozást sem, sőt egyenesen az az érzésem van, hogyamikor bébét ,egválasztották tudták mi várható...
Lehet hogy lesz fefláció, de később, előtte egy kiugró inflációnak kellene jönnie. Nem lett.
Mi lenne ha ezek után azt mondanánk a FED műve az alapanyag árak elszaladása, csak azért, hogy inflációt gyártson...
F---ág.
Ebben a helyzetben nem látom azt, hogy megusszák.
Lehet, hogy Roubini profnak igaza lesz, csakhosgy azt a mentőövet be kell adagolni , a 200mrd jó lépcső.
Aki nem biztos magában szálljon ki, mert örvények mindenhol vannak.
A virtuális profitokat valós pénzre kell váltani. A kérdés ki akar finanszírozni.
Csak ésszel emberek!

Dow naposon

Long : 12350 1 egység
12490 1 egység
ferde zöld vonal felett 1 egység
12840 3 eygség

Short : 12250 (ha felmegy addig) 1 egység
11590 2 egység
11340 5 egység




2008. március 15., szombat

Március 15. - "Jelszavaink valának: Haza és Haladás!"






PIROS: ERŐ
FEHÉR: HŰSÉG
ZÖLD: REMÉNY

Beavatkozás

Mivel az Usában választási év van, mivel a megmanipulálható tényezők és a megmanipuláló tényezők megállíthatatlanul szaporodnak , ezért semmiféle tőzsdei összeomlást egyelőre nem várok, a 11400 keridőn kívüli dow aljat megmentették, melynek közelébe sem ment azóta az index, a legképtelenebb ötletek állnak csatasorba, hogy a részvénypiaci összeomlást elkerüljék.
Az usd sosem volt ennyire gyenge, ha ehhez párosul egy tartós beszakadás az usában, akkor szabad préda lesz a felvásárlók előtt. (arab , muszlim államok, kína, japán....) Napon belül 400 pontott liftezett pénteken a dow. Sok kis tőzsdés örökre elvérzik, nincs medvepiaci rutinja.Egyre több a spekulatív pénz a világban, mert évtizedek óta garmadával engedik a rendszerbe , ahogy most Berni bátyó is. Kár azt hinni, ellőtték az utolsó puskaport is. Szerintem messze nem. Majd egy még idiótább ötlettel előállnak.

De valamit itt a hsz-ekből nem nagyon értek, és őszintén szólva senkivel sem értek egyet az ezzel kapcsolatos megjegyzéseket illetően. Nem a kirakat a probléma. A FED, az Egyesült Államok kormánya kirakatot rendez. Nem számítanak a bankok. Nem számít semmi. Csak egyetlen dolog számít, egyre több hitelpénzt juttatnak a rendszerbe, miközben az eladósodás növekszik.És ebből az újabban olcsóbb pénzből kell a megnövekedett hiteleket visszafizetni. Ez lenne a terv, intenzív kirakatrendezési munkálatok közepette. Nem fog menni. Egy degenerált teljesítménymérő rendszer segítségével (GDP,GNP) egy a valósághoz köze nincs állapotot definiálhatnak bármikor,ha az érdekük úgy kívánja.Minden fegyver a kezükben van ahhoz, hogy bármikor ezer módon megmentség ezt az elfajzott pénzügyi globalista világrendet. Így lett hajdan kitalálva, megalkotva ez a rendszer. A gyenge pontja a hit. Semmi más. Csak ott lehetne halálos sebet ejteni rajt, ha a 6 milliárd ember túlnyomó többsége NEM HINNÉ EL AZT, hogy az a papírdarab, amit a kezébe kap (de már ez sem igaz, ezek csak byte-ok számítógépekben), ér is valamit. Amíg azt hiszi értékes, addig a rendszer fenn fog állni.A felszínt kapargató kirakatrendező zsoldosok ténykedései nem érdekelnek különösebben. Nem lesz az a fajta beszakadás, amit vártok,amitől tartotok Lassú de biztos átrendeződés lesz , illetve már van is.

Persze csak szerintem.

"Ha majd kivágtad az utolsó fát,megmérgezted az utolsó folyót és kifogtad az utolsó halat,rádöbbensz, hogy a pénz nem ehető" ...."

ott és akkor dől be majd a szép új világ....addig nem

Plunge Protection Team

Na erről sem hallottam még korábban:

http://en.wikipedia.org/wiki/Working_Group_on_Financial_Markets

DLPH írta nem régen, már nem lesz olyan összeomlás, mint 87-ben volt, napi -20% a fejlett informatikai rendszer miatt.
Úgy tűnik igazad van DLPH, de nem az informatikai rendszer miatt.

Egy csoport, amely várható tőzsdei összeomlás esetén manipulálja a piacokat kormánypénzből. Besz...ás.
1987-es crash után alapítotték, januártól megint aktív a csoport.

2008. március 14., péntek

Bear Sterns

Azért ez nem semmi, tegnap még 55 hétfőn még 70, 2007. január 1. -én még 170, ma meg 30. A világ egyik legpatinásabb pénzügyi intézménye.

OTP-nél hasonló a 11 000-s csúcshoz képest 2 000 lenne. Nem mintha nem láttunk volna még ilyet Mo.-n.

Az ilyen mozgások úgy szoktak befejeződni, hogy minden eladó. Eladó az összes részvény (BUX is nagy hévvel) eladó az olaj, a nyersanyagok, minden spekulatív termék. Egyedül az aranyban vagyok bizonytalan. Lehet, hogy a vége dollárerősödésbe fullad?

DLPH

Na asszem végleg elvérzik a 100-as szint dodojen-nél.
Irány a régóta vízionált számom a 85/90.
Az irányadó folyamatok ismeretében még lejjebb is jöhetünk akár duplaaljra is, a dolgok begyorsulása esetén.

Infláció?

Láttátok a mai USA inflációs jelentést? Nincsen emelkedés. Pedig a nyersanyagok, alapvető élelmiszerek hónapról hónapra drágulnak. Nem kicsit, nagyon :) Persze lehet, a jelentés kicsit manipulált, de nem hiszem, hogy ez lenne a lényeg. Egy hanyatló gazdaságban, szükülő vásárlóerőnél az ipari termékek ára biztosan nem fog nagy mértékben emelkedni.
Mi fog történni, ha a nyersanyagok spekulatív szárnyalása is megáll?
Defláció.
Úgyhogy az elméleti szakemberünk, Helikopter Ben küzdhet, a lecke adott továbbra is. Gyengíti a dollárt, ahogy a beszédében is mondta.

Azért bemásolom a bloomberg összefoglalóját Bernankenek a beszéd alapján várható lépéseiről:

"So, brace yourself for a Fed funds rate close to zero, interest-rate-free loans in exchange for a much wider range of debt collateral, and further dollar weakness. And, if Helicopter Ben sticks to the script, the Fed might even guarantee the value of two-year Treasury notes. Strange days indeed. "

mindenki okos

Ezt szűrtem le az elmúlt hetek szakkommentárjaiból. Normálisan kereskedni
nekem nem sikerül.
Amikor jeleztem, hogy látom az otéét és csak nézek ki a fejemből, mivel nem ültem végig gép előtt elvitték 6.5 fölé, ott már nem kellett, a betonbiztos MOL-nál meg olyan mintha a valakik nagybevásárlásra készülnének és igyekeznek kézzel -lábbal leverni azt a kis halvány bizalmat is.
A ricsivel ezredjére eljátsszák a 36-38 közötti le-föl hintát - ordít hogy mesterségesen!!!
Kis papírokkal nem foglalkozom, mert alacsony a forgalmuk
Maradt egy. A jövő hét eléggé meghatározó lesz, kiderül, hogyan állunk a hitelezők felé le föl vagy tartás.
Mit lehet csinálni?
2 szolgáltató tőke két részre (fy-fy), és szintén 2 részre osztva. Ha pozit veszek fel, akkor az össz felével minimum lépek, odaragadok a gép elé és átmegyek mocskos spekibe ha úgy látom érdemes. Evvan drágáim.
A piac totális kontroll alatt áll. Miért, hogy mit?? ki van éheztetve a jóhírekre, ha ilyet ltá , hall, azonnal ugrik. Méghogy leírtak mindent a bankok? vicces mint az ambac aaa-ja. ( panem et circenses...) Hogy mi lesz nem tudni, rossz omen, hogy a vix egy emelkedő pályán áll szépen növekvő aljakkal é snem látni, hogy ebben változás állna be, ez sajnos nem jelent jót.
Az embi+ kóstolgatja 300-at csökken a mohóság....
Aki nem bírja a stresszt, partvonal szigorúan.

2008. március 13., csütörtök

slussz

Költői a kérdés: ha a c.capitalnak csupa aaa minősítésű kötvényi vannak és azokat
atombiztos amcsi államkötvényre lehet beváltani, akkor a bankok miért nem fogadják
el azt fedezetként és miért követelnek még több pénzt??? csak olyan költői volt a felvetés.
Roubini prof 1-2 trillió minuszt jósolt. Én azt mondom ennél többről van szó.
Drop kolléga nagyszerű csártjait lehet sokáig nézegetni és fejet csóválni. Amit én kiolvasok az csupán annyi, hogy a háztartások adóssága az ingatlan boom idején nominálisan 6-8emrd$-ral nőtt.
Ebből nem is biztos, hogy le kell vonni semmit, hiszen még a kártyahiteleket is újracsomizták!!!!
Azt is tudjuk, hogy a két éven belüli hiteltfelvevők esetében űrhajó sebességgel emelkedik a nemfizetők aránya. A gond csak az, hogy mindez össze van mosva, azaz a lekvárt valamilyen arányban kb 4:1-hez összekeverték a szarral és úgy tették a palacsintába, ezért nincs jó lekváros palacsinta meg rossz kakis palacsinta.
Jöhetnek a számok, hogy mennyi a tiszta jó jelzáloghitel ( amit ki tudnak vakarni a mocsoktól valamelyest, vagy nem lett újracsomizva...) és közvetve menyi egyéb papír érintett ebben.
Azt gondolom - csendes magányomban-, hogy 10T$ is lehet az ami itten kockán forog.
Ekkora volumen mellett valóban elenyésző az az x.200mrd$ amit be lehet váltani.
Kell idő ahhoz, hogy tisztuljon a kép és kiderüljön, hogy mennyi a tényleges bukó.
Másrészt ha az állam magára vállal egy ekkora összeget aminek a sorsa bizonytalan, akkor a fair value szerint akkora mócsingot az amcsi pénzintézeteknek is be kell nyelniük. Ha ezt egyszerre kellene akkor nyilván leszaladna a roló, de ezzel olyan mély válságot idéznének elő, ami '29-et
simán lelépné. Ha egy elnyújtott lassú emésztési folyamatot eszeltek ki, akkor ezek a cégek hosszú éveken keresztül jó esetben nullszaldósak lesznek, viszont megmenekülnek a megsemmisüléstől. E tekintetben viszont a Japán modell köszöntene rájuk.
Idő kérdése és ki fog derülni....

na ez már eléggé gáz

Azt gondolom, hogy a keddi bejelentést nagyságrendileg nehéz lesz überelni,
márpedig a "sell off" folyamatból ítélve ez nem elég a piacok megnyugtatására.
Sőt, - dlph szavaival éjve- újabb minimumszintre csökkenhetnek.
Lehet, hogy ezesetben már a nagyságrend is sokkoló volt.
Ezen túlmenően eljött az idő amikor az adminisztrációs szervezet végleg lépéshátrányba
kerül a piaccal. Ezek után be lehet jelenteni, hogy heti 500mrd$ keretig mindennemű
értékpapírt befogad megteremtve ezzel az újkor legnagyobb visszaállamosítását.
Vághat 100bp-ot, ami csak olaj lesz a tűzre, mert a dodó egy meredekebb zuhanási pályára
áll, amit már csak az fog überelni ha - nem zörög a haraszt- elindul a cseréljük le a dollár megtakarítást euró-ra folyamat is felpörög.
És akkor mi legyen a külföldiek kezében lévő US államkötvényekkel, azt mondják, mint az
oroszok, kösz nem fizetünk???
Az olyan nap mint a mai is jól példázza mire lehet képes a piac, pedig a KKE térség az amcsi szarban - szvsz- csak kis mértékben érintett. A két szuper papírt kivégezték ( az elemzők majd jöhetnek azzal, hogy az átlagosnál alacsonyabb forgalomal), na igen lehet lett volna több is de nem volt elég vevő...
A helyzet másrészről macska -egér játékra is emlékeztet, a piac jól megfenyeget hogy levágja az újjad, erre még benyúlunk a zsebünk mélyére és adunk egy kis "apanázst", amíg felértékelődik a juttatás mértéke egy kicsit jobban érzem magam, azután jön megint a fűrész... mindaddig amíg lesz rajtam egy gatya is.... utána úgyis lekaszabol...

2008. március 12., szerda

EURUSD technical 5y chart

Srácok,

Megnéztem mai állapot szerint, hogy áll EURDODO technikailag.
Az azonos színű párokat tessék nézni egymáshoz.
Hát siralmas. SI-RAL-MAS!
Jelentem, jelen állapot szerint mostanában erővel tört ki az óriási ötéves kék ékből felfelé dodó, és a barna színnel jelzett emelkedő trendcsatornából.
Minden felfelé szorítja a paritást. Minden irány. Dodó gyengülése akár be is gyorsulhat pánikszerűen.
Meglátásom szerint minimálisan a piros ék tetejéig várható, bár ha a vörös ék felső csatornáját pontosabban a csúcsokra húzom, akkor elviekben fentebb van a teteje, és találkozik az új emelkedési csatornamagassággal. Minden zsetonbedobás a rendszerbe még jobban gyengíti a dodót. Bébé kinyírta a dollárt. Szóval ennyi.



Chartok ínyenceknek








A következtetést vonja le mindenki maga...

Bernanke - Helicopter speech

Bernankenek, a FED elnökének híres beszéde 2002-ből. Érdemes elolvasni. Innen kapta a Helikopter Ben csúfnevet. Deflációs nyomás esetén átvitt értelemben helikopterrről szórna pénzt az emberek közé.

http://www.federalreserve.gov/boardDocs/speeches/2002/20021121/default.htm

Vélemyényem szerint Bernanke minden eszközzel a defláció elkerüléséért küzd, az USD leértékelődésével akar inflációt gerjeszteni. A banki hitelezések visszaszorulásával, a hitelek likvidálásával mindenképpen csökkennie kell az inflációs nyomásnak és a FED elnök félelme, hogy deflációba csap át, ami a lehető legrosszabb a gazdaságnak.
Az életét tette fel a téma kutatására és most éles helyzetben próbálhatja ki a teóriáit.

Egy elvakult shortos tollabol

DLPH-nak oti szintek :)

Amugy lapitok, mint nyuszi a fuben. Shortjaim koszonik megvannak, nincs ugrabugra. Persze megvan a szint ahol zarnom kell, mert mar fajna. FED-en is csak mosolygok 1 hir es minden rozsaszin +4%-ok mindenhol. USDJPY+EURUSD??? csokolom.

NE

shortoljátok az olajat...nem biztonságos, csöppet sem....mert
funda, TA rövid, TA hosszú, TA gigahosszú, eur/usd trend, pénzpiaci összefüggések, menekülő tőke iránya, gigaerős bullish, ezer és egy érv szól emellett

hózzatok egyszerű csatornákat, és azok alján long, ha már mindenáron olcsón akartok belépni (magasan shortra ne)

szóltam...

gazdasági alapok

Bár komolyat háborogtam tegnap a FED döntésen, van egy másik nézet is.

Alaptétel, hogy lehet beinditani egy gazdaságot. Egy faluban nincs pénze senkinek, ezért senki sem vesz semmit, ezért senki sem dolgozik, mert a megtermelt cuccot nincs kinek eladni.Hirtelen kinevezünk egy aranydarabot (papírfecnit, kagylót, Zuschlag-emlékplakettet, bármit) közös értékmérőnek, pénznek. Ezt odaadjuk Zuzzo péknek. Aki rohan, és DLPH molnártól vesz lisztet. DLPH molnárnak venni kell gabonát, ezért Kissherceg őstermelő igen sokat értékesít neki, szintén a pénzdarabért cserébe. Miután Kissherceg őstermelőnek elkopott a cipője a búzatermelés közben, elsétál egy Mocskos_Spekulánshoz, aki a cipőpiacot tartja a kezébe, és ott költi el a pénzt. Hadd ne húzzam, M_ Spekuláns éhes, Zuzzo pékmester örömmel fogadja, és a pénz visszakerült az eredeti helyére. Ezután már akár el is vehetjük a pénzt Zuzzo mestertől, funkcióját betöltötte, munkát és megélhetést generált mindenkinek a faluban.

Ami ebben fontos, hogy lényegtelen, hogyan és miért került a pénz Zuzzóhoz, és hogy tűnik el. A lényeg, hogy ott volt egy darabig. Ezért nem biztos, hogy teljesen ördögtől való gondolat a szemétpapírok befogadása a FED-től. Amíg használhatatlanok, a FED ráül, és biztosítja, hogy hirtelen elértéktelenedésük nem rántja magával a piaci likviditást, hiszen olyan dolgot adott cserébe (USD-t), amit mindenki elfogad. Amikor pedig már egy (jó) idő múlva úgy látják, hogy a szemétpapírok elértéktelenedése nem fog nagy sebet ejteni a gazdaságon, csak elviselhetőt, visszaadja az eredeti gazdájának, aki akkor szépen leírhatja a veszteséget, sőt akár már akkor szépen csődbe is mehet. Mert akkor már nem rántja magával a gazdaságot. Hiszen a FED nem megvette a papírokat, csak kölcsön ad erre való fedezetként.

Persze ez csak akkor működik, ha
1. nem akkora a probléma, hogy még így is összezuhan a gazdaság, mert akkor a FED tulajdonosai szimplán csak átvállalták a bukó egy részét, illetve ez át lesz passzolva az amerikai adófizetőknek valahogy, erről nincs kétségem
2. az így keletkező inflációt el tudja viselni a gazdaság. Miért lesz infláció? Mert eddig volt X pénz a gazdaságban, miközben most már van X+200 Mrd USD. Mindeközben a gazdágnak nem lett reálszemmel nézve több pénzre szüksége, így miután változatlan körülmények között több USD forog, egy darab kevesebbet kell hogy érjen.

Ez még mindig nem menti a FED-et a szememben. Szemenköpték a prudens banki működés legalapvetőbb eszméjét, hogy értéktelen dolgot hitelfedezetként fogadtak el. Vagy lehet hogy én tőzsdespekuláns alapvetően túl konzervatív ember vagyok ???

lehet tévutakon járok...

feléledt bennem egy nagy kétség, remélem bennetek is....
ha a piacon a rothadt paradicsom kilóját 20HUF-ért méri a kofa, a kicsit ütődöttet 100HUF-ért
a nagyon szépet meg 200HUF-ért akkor kialakul minden csoportra egy vásárlói réteg. Kinek mi tetszik.
Ha bevezetik azt, hogy a rothadt paradicsomot be lehet cserélni überszépre, akkor azért lehetnek gondok a továbbiakban a piacon.
A kérdés az, hogy milyen értéken, márcsak azért is, mertha egy MEO-s azt mondja a rothadtra, hogy csak kissé ütődött, akkor máris 5X értékre emelte fel, amiért adnak egy fél kiló über szépet
A rövidebbet az húzza aki beváltja... gondolom ez eddig ok.
Nem lehet-e az, ( és ez a kétségem), hogy az überszép ára esni kezd????, hiszen aki 20ft-ért százat nyert az adhatja 80-ért is, neki megéri...
na és itt befejezem...

Nem értem...

ezt most, és ezért elnézést kérek, nem szeretném játszani az értetlent. Csak épp.... csak épp a bankok megmenekültek? De hiszen mikor voltak veszélyben? Ez az egész egy műsor. Egy bank,a globalista pénzügyi világrend egyik "zsebe". Interfész köztünk, 6 milliárd porszem, és az elnyomó gépezet között.Az ő szerszámuk nem a miénk. Megmentették őket? Röhej. Az egyik megszűnik, van helyete másik kettő, nem mindegy? Ha nincs bank, nincs globalizmus. Van bank, van globalizmus. Mit érdekel engem, hogy az egyik tönkremegy, a másik nem, és épp melyik....ez az ő játékuk nem az enyém.Közöm nincs hozzá, sarcot mindig lesz bank, mely bevasalja, ha pedig az állam sarcol, akkor adóhival, vagy azzal kompattibilis pénzbehajtó szervezet.
Ezzel pontosan a problémát nem oldották meg. Elodázzák a pénzügyi válságot( látszólag) és a létező legarrogánsabb és legszemtelenebb módját választják a látszatmegmenekítésnek.
A "fogyasztói társadalom" hülyéje, a fogyasztó, elfogyasztván tökfeleslegesen hitelből az unokája produktumának ellentételezését is, nem bír törleszteni. Kész. Roccs. A sarcot nem lehet behajtani. Az állampolgár csődközeli helyzetben van. Holnapután csődöt is jelent...
Erre mit csinálnak? Szépen ezt a sarchiányt is átcsoportosítják , és majd bevasalják a lakosságon, adók, járulékok, tökmindegy mik útján. Csak épp nem sürgős nekik innentől, a "befektetői" attitűd megfelelő lesz (vélik) a lufi további fújásához.Halál. Szerintem ezzel pontosan a legnagyobbb bajt okozták.Egy majdnem hulla rabszolgát újraélesztettek, adtak neki enni, inni, most hogy fel is bír állni, közlik vele hamarosan, az adóssága immár a duplája az eddigieknek.
A probléma megoldva, a rabszolga feltápászkodott, némi életerőt mutat.A pénzügyi globalista világrend mely az évezred átverése és egy zseniális elnyomó rendszer tökéletes megvalósítása most földünkön, ugyanazt csinálta mint edig. Hosszúlejáratú hitelek tömegét akasztotta megint a boldog és elszórakoztatott szavazópolgár nyakába.A milliárdosok továbbra is köszönik jól vannak.

Hogy ebből mi lesz....és hogy hat ez a piacokra rövidtávon?

Mit jelent a FED lépése?

Úgy gondolom, ma a FED egyértelművé tette, a bankcsődök, a gyors összeomlás és aztán a rendszer kitisztulása helyett a lassú agóniát választja. Kérdéses számomra, hogyan hat ez rövidtávon (1-2 hónap) a részvénypiacra, de most úgy gondolom, pozitívan.
Nagyon úgy néz ki, hogy a FED a bankok vesztéségét át akarja ruházni az USA államra, mivel (egyelőre kölcsönként, aztán gondolom később véglegesen) a veszteséges jelzáloggal fedezett értékpapírokért cserébe állampapírt ad.
Ha elfogadjuk Roubini számítását, akkor a veszteségek 1-2 trillióra tehetők a végén. Vagyis ha a FED végigmegy az elkezdett útján, akkor az USA államadósság 9-ről 10-11 (inkább 11) ezer milliárdra nő rövid idő alatt (ez még GDP arányosan is messze überelni fog minket). Na ez lesz az, amit vissza kell fizetni az állampolgároknak és ekkora összeget már nem lehet növelni, neki kell állni a törlesztésnek mihamarabb. Ha megnézzük az USA államadósság alakulását 2000-től, akkor megállapíthatjuk, hogy a tőzsdei emelkedés éppen akkor következett be, amikor az adósság nőtt. Ez logikus is, hiszen ebben az időben nőtt a money supply vagyis a piacon lévő pénz mennyisége. Vagyis most jönnek a szűk esztendők, az adósság viszzafizetése, azaz egy elnyujtott recesszió vagy stagnálás.

A pozitív oldala kettős:
1. reméljük elkerüljük a pénzügyi rendszer összeomlását
2. a bankok érdemtelenül bár, de megmenekülnek és képesek lesznek továbbra is hiteleket kibocsátani, vagyis elkerülhető lesz a Japán lefolyás is

A negatív:
Az adófizetők isszák meg a levét a felelőtlen banki magatartásnak

Persze rengeteg megoldatlan kérdés marad még (hitelbiztosítók leminősítése, gondolom új törvények, hogy a FED-nek engedélyezzék a banki adóssághalmaz felszívását)

Ez jutott hirtelen eszembe, ha nem így lesz, akkor tévedtem.
Kiváncsi leszek az eddig pesszimista Roubini professzor elemzésére, remélem mihamarabb megérkezik.

2008. március 11., kedd

Fiuk

szerintetek az OTP-nek 6800 után felfelé hol van a következő ellenállása ami komoly is?
Neo,Speki,Gentle és még az összes rövid chartos TA guru...
Egy verzióm van, de több szem ugyebár többet lát...köszönöm.

nem tudom jól értem-e

a 28 nap alatt akár 800mrd$-nyi wc papírt is befogadhatnak cserébe amcsi államkötvényért.
És mi lesz azután...elképzelhető, hogy a nagy amerikai állam így menti meg a pénzügyi rendszert???
be...ás amit ezek művelnek....és persze az emberek újjonganak meg örömtüzet raknak.
Ezek után érthető, miért kellett ambac-kékat aaaaaaaaaaaaaaaaaa-ra minősíteni.
Gratula,... ha még ez sem lesz elég ahhoz, hogy a rv piacot megmentse a beszakadástól, akkor
akkor egy időre 4 számjegyű dow indexértékek köszöntenek ránk.

Valaki...

már találja fel a melegvizet, akkor legyek én... a tőke egyrészt nem az olajba megy át? Mintha de igen...másrészt....jó lenne tudni. Mindenesetre nagy erőkkel longolom az olajat, dacára, hogy most épp a rv piaci meghúzás alatt 1 dolláral olcsóbb lett. sőt... már kettővel

reméltem, hogy nem vesztél el Dlph!

Szia
köszönet, hogy válaszoltál...
ha összerakjuk mi is történt egyetértek azzal, hogy egy időre ez itt egy (6.2-6.3) környéke lokális alj.. :-))))
hacsak nincs valamelyik h.fund-nak gyorsan pénzre szüksége nem megy lejjebb
a pánik elindulása óta ( most csak úgy cca fejszámolással) a teljes rv mennyiség 1,2-1,4 szerese fordult meg a parketten. Vannak oszlopos tagok, mint a julius baer, rahimkulov, meg a BoNY, meg ugye az otp saját maga akik ültek a kezükön, szóval minden pánikolónak volt rá lehetősége, hogy elhajigálja, ha akarja. Ha nem lesz valami all panik , meg bankcsődök garmadája, akkor lehet, hogy itt elfogy a lendület, az 5.6 is elég közel van már, egy kis akarattal leküzdhető oda is.. (!!!)
viszont az otp sem hagyja magát, egyre agresszívebben veszi saját magát, az otp azért nem mol, ezt nevezzük ki axiómának!!!- nem szeretne 10-12%-ot bukni rajta..
ha meg még a devizák is segítik, akkor lehet egy gyors felpattanás. 6.8-7.2 közöt sűrű lesz átmenni, addig meglátjuk mi lesz
Hát evvan..
szia

Szia Zuzzo

itt volnék. Sok kis apró ok együtt azt az érzést keltette bennem a napokban, hogy a nemzetközi szentiment hamarosan fordulni fog, és egy "kis" bearish korrekció lesz, ami nem kicsi is tud lenni.
Az indexek a támasszintekeb átcsorogtak, szépen lassan de biztosan. Ez is egy jel. A csorgás. A devizakeresztek konstellációja viszont nem zárja ki, hogy hamarosan elindulás lesz.

Az amcsik a 11400-at megint meg fogják menteni, ez szinte bizonyos. 1, 75 % ? Könnyen és gyorsan jöhet az is. Lehet, hogy pár százalékkal még leszúr a 6300-ról, de ennél alacsonyabb energiaszintre csak akkor szakad, ha jól nekifut felülről.

A teljesség igénye nélkül és leegyszerűsítve ennyi.

Szia :)

dlph hol vagy??

Szia!
Van valami magyarázatod a nagyarányú otira?
Ha meghallod a himnuszt elkezded énekelni, pedig nem is gondoltál rá
az azt megelőző percben.
Most ahogy ránéztem az oti chartra, bevillant a buy gomb. forgalom ezerrel megjött, esni meg már nem bír... kész ennyi???
nem várt esemény...
csak nézek ki a fejemből..

Gentlének

Hali!
Kitört felfelé az olaj az ékelődésből, az elemzésed szerint. Irány a csillagos ég!:)(?)

2008. március 10., hétfő

floki meg a lábtörlő

Háj!
Ha hiszitek ha nem az S&p-n belül ismét az ambac a nagy sztár, csakmost nem felfelé, hanem lefelé.
Pénteken up vagy ezer % most meg down, pont mint ahogy a floki szokta a lábtörlővel, hol megpihen rajta, hol meg szálakra akarja szedni. Szóval Ambac KO, kuka, ez már a haláltusa kell, hogy legyen.
Na és a másik: a top15 vesztes az indexen belül:
ambac
freddie
fannie
mbia
eddig a minusz 10-nél nagyobb esők!!
majd éppenhogy elmarad
bearstearns
countrywide
lehman
meryll
capital one
was. mutual
(még ez utóbbi is 4%-nál nagyobb minuszban!!!!!!)
számoltátok hányat írtam fel???? 10-et a 15-ből
a kbw index pedig -2,5% miközben még 1%-ot sem esett a 3 fő index..
Nem olyan gyenge azt gondolom. Lesz még itt lejjebb is
Az, hogy bankok és biztosítók fognak eltűnni már nem kérdés, hogy milyen formában és utóhatással az viszont még homályos.
Az lenne a kérdésem - és elsősorban ingatlan szakértőnt NEO válasza- , hogy időzítését tekintve
ingatlanba (szántó, legelő) belépni jelen esetben időpontot tekintve milyen kilátásaink vannak??
- hú de szar ez a mondat, nem megy most , de nagyon....
Jelenleg értelmesebb dolgot nem látok. Cash, arany mozdítható, a föld pedig államosítható, ettől azt hiszem messzebb vagyunk.
egy szakajtó báj,

Hitelválság V.

Egy lényegtelen, de a piac gátlástalanságát jelző hírrel kezdem. Azt hittem a hitelbiztosítók esetében mélyebbre már nem süllyedhetünk, de megtörtént a lehetetlen. A csődközelben lévő, félhulla AMBAC-ot egyedüliként leminősítő Fitch-nek válaszolt az AMBAC: jó lenne, ha őt többet nem minősítené. Felhagyna vele örökre. Ez már viccnek is rossz.

De evezzünk sokkal szomorúbb vizekre.
Roubini újból publikált és szerinte a múltkor említett 12-es skáláján (12 lépés a pénzügyi összeomlásig) elértük a 10-es fokozatot. És csatoljuk be a biztonsági öveket, mert rázós napok elé nézünk. Ajánlom, olvassátok vissza a 10-12. lépést.

A horrort jóslók száma napról napra nő:
"I believe we are facing the most serious … economic and financial stresses that the US has faced in at least a generation, and possibly much longer. …. We are in nearly unprecedented territory with respect to financial strain.” (Larry Summers, volt USA penzugyminiszter)"

Az USA-ban minden téren óriási a baj. Az emberek viszik vissza az autóikat, mert nem tudják fizetni a törlesztés, hitelkártyájukon februárban 2x annyi kölcsönt vettek fel, mint pl. januárban, 1 millió ház van árverezés alatt, 400ezer lép be éppen az eljárásba jelenleg, ezenkívül 10 millió háznak nagyobb a felvett köcsöne, mint az értéke. Az ingatlanárak pedig esnek. Városok is kezdenek belépni a fizetésképtelenek sorába az akadozó további hitelezés miatt. Ennek nem lehet jó vége. Szerintem a legoptimistább elképzelés szerint is egy hosszú recesszió várható és komoly esés lesz a tőzsdéken.

Pénteken a kötvénypiac befagyásával mi is megtapasztaltuk a problémákat. Sajnos 3 napja én is vettem DKJ-t, nem gondoltam, hogy ennyire felgyorsulnak az események. Amilyen gyorsan tudok, veszteséggel megszabadulok tőle. Ez azért már komoly dolog, egy ország fizetésképtelenségéről van szó, kezd nem babra menni a játék.

Mindenképpen átváltom minden pénzem EUR-ra ill. CHF-ra.

Lehet, túl pesszimista vagyok, de kellene fizikai aranyat venni ill. készpénzt kivenni a bankból. Csak a biztonságkedvéért.

2008. március 9., vasárnap

Bux

Régírtam rendes bejegyzést, foglalkozunk picit a BUX-al naposon és hetesen:



UI: Pici mosolyt csalt az arcomra a pénteki bux záró és az a pici mosoly a 12k alatti DJIA zárót látván gonosz vigyorrá alakult. Hiába az ember gyarló és a pozi határozza meg a tudatot :)))

Na ez

már több mint sok.
"Az amerikai recessziós félelmek erősödése és az erurózóna várható lassulása kapcsán felmerül a kérdés, hogy a kelet-közép európai országok növekedési pályáját mennyiben befolyásolják majd ezek a hatások. Az eurozóna lassulása előreláthatólag nem lesz számottevő hatással a régió gazdasági teljesítményére - véli a JP Morgan. Ezt azzal indokolják, hogy az eurozóna növekedéslassulását a kelet-közép európai országok exportkilátásainak romlása kísérheti ugyan, de az erős hazai keresletre való tekintettel nem várható a régió gazdasági teljesítményének számottevő gyengülésére. "
erős hazai kereslet....
A hárommillió koldus osrszágában a 0,7 % -osd GDP felrobban hirtelen és eléri a 0,1 % -ot.
Kizárólag az erős belső kereslet miatt.
"exportkilátásainak romlása kísérheti ...."
és még a feltételes módot merik használni... kíséri. már most

JP Morgan. Ez az a tőkés "társaság" melynek alapító atyája oly galádul benne volt a 29-es válságban?
most hirtelen melyik bolygóra kerültem?
néha az az érzésem ez itt a homályzóna...

nem, az 1907-es ben volt benn nyakig
tévedtem, az érdem Kanyisz-é, aki erre a figyelmem felhívta

2008. március 8., szombat

Így látom (és részben teszem:)

Ma longoltam a nőket, boldog nőnapot leányoknak, asszonyoknak!

eur/usd: elképesztően túladott, minimum egy visszateszt kijár (úgy is mozog, mintha...), minimális opcióval (1,56-os strike) fölé álltam (ez amolyan hulló kések effekt, de veszteség kiszámítható és harmada a szokásosnak.)
usd/jpy: itt is kijár egy kicsi fel-le oldalazás, új short most nem (pénteken doji gyanús mozgás volt). Azért Gentlével egyetértek hosszú távon, némi pihenő után jöhet a nem látom az alját. Shortom 105,7-ről részben levédve opcióval, és valszeg a maradékot is levédem.
Olaj: Még mindig Gentle és köztem mozog:o) De most utoljára, ha jövő héten is emelkedik veszítettem. Pénteken dojit csinált ez is, de gyáva vagyok megtenni a véleményemet.:o)

Nagy indexeknél az érdekesség szerintem az, hogy a lefelé vezető a DAX (be is shortolódtam), már lényegében hétfőn kilépett a sávból (de kedden már egyértelműen), míg az SP csak csütörtökön, a többi (DJI,NAS,CAC,NIKKEI) csak pénteken, az FTSE meg még ki se lépett.

A BUX rövid oldalazásával okozott egy kis veszteséget az automatában, de megint shortban vagyok, bár idegesítő a jövő hétre ez a doji. Ha visszamászik a sávba figyelhetek eléri-e a veszteségzónámat. Mellesleg DAX-hoz képest BUX is követő, bár állítólag mi vagyunk a nagyobb kockázat.

Boldog Nőnapot!

DLPH blogfőnök úrhoz csatlakozva ezúton kívánok én is e blogot olvasó minden kedves Hölgynek

BOLDOG NŐNAPOT!

Miután sokfelé megfordultam a világban, minden túlzás nélkül állítom, hogy a magyar lányok/ nők/ a legszebbek a világon!


Cím nélkül

A sok kisbüfi lépéshátrányban szenved. Most aztán beshortolnák még a konyhaasztalt is....
van egy fogadásom, megint felbeszélik a tőzsdéket....csak szövegelni kell....nem kerül semmibe...
ha nem teszik az előzőknek sem volt semmi értelme....lent egy mágnes vonzza az árfolyamokat .....minek beavatkozni egyszer, kétszer, ha harmadszor hagyom a francba?
Az az idő még nem jött el, hogy a verbális beavatkozás ne működne hatékonyan. Ha 100 bp vágás lesz, az is meghajtja a tőzsdéket, 75 árazva már szerintem. Most kell a partvonal, hogy mi lesz. Csak kibírjátok azt a max. pár napot....

2008. március 7., péntek

volt nyekk nincs nyekk?

ez egy jól megkomponáltnak tűnő pénzbeszedési hadművelet.
Lehet, hogy csak úgy rögtönöznek a fiúk, de eddig érdekes módon mindig bejön nekik.
Jövő hét hétfő-kedd adásszünet, csak nézünk mint a moziba, olyankor egy cnbc-shír is csodákra lehet képes.
szerda-csüt-péntek pedig már úgyis a kamatvárakozásról fog szólni, ha nagyon bevernék ezalatt az idő alatt, akkor a kamattal ami a jelen helyzetben akár 100bp is lehet, visszarángatják a piacokat.
És amíg ezt írom -1%-os nyitásról pluszba rántották a nasi-t. Az eszem megáll.
Ennyire durva manipulációra nem emlékszem, vagy csak nem vót róla tudomásunk....
Hozzátenni többet nem tudok: ki kell várni merre az arra....
A mai foglalkoztatottsági adatok is érdekesek, miközben csökkentek, a munkanélküliség is csökkent. A többiek elmentek pihenni, hipp-hopp.
Azt hiszem ki lehet jelenteni, hogy recesszióban vannak a hambigyárosok, de nem akarják hogy erről az emberek is tudomást szerezzenek.
Halkan megjegyzem, hogy az AMBAC lassan új minimumot üt, jelenleg már 7$ alatt és 9%-os minusz most frissen és mégis emelkedik, innen ha bejelenti valamelyik private equity, hogy ad neki egy kis pénzt, nem nehéz egy nagy rallyt indítani.
Ez már csak ilyen bosszantó.......

Péntek..

amíg a dow 12K nem esik el keridőn belül, és az eur/jpy nem néz ki szebben a shortokhoz, nem bántom a piacot. Hozott szépen e héten, partvonal és figyelés.

Kridőn kivül épp most esett el a 12 K , a jenek erősödnek veszettül....
öntik tovább a piacokat rendesen.
Ez a 12K az új 8 órás chart szerint már semmi...nincs itt semmi.
Támasz alcsonyabban van.

2008. március 6., csütörtök

Nap vége

Kicsit több kis rövid hsz lesz mostantól, ha van valami apróság, majd ide írom, máshová innentől kizárt. A shortok szépen felfejődtek, de az áttörést akkor hoznák meg, ha a Dow a sávját át is törné alul, nem csak megérinti. És kereskedési időben tenné, azt jobban szeretem. Ez ma nem történt meg, emiatt csökkentem ha tudom a short kitettségemet, vissza is pattanhat innen. Érdekes, hogy bizonyos vélemények szerint a rossz hírt megvenni bull piac, a jó hírt sem megvenni, bearish piac. Ma utóbbi érvényesült. De jól látszik a piacon, mennyire sérülékeny. És tessék észrevenni azt is, hogy mindkét irányba az. Nem kell egyik nap eufóriát kiáltani, a másik nap pedig kollektív temetést tartani. Gyilkos piac ez a mostani. Korán, pánikban zárt pozik tömeges bukók sorozatát adják, ne kapkodjatok,. Csak nyugalom. Ahogy Zuzzo mondta, csak nekem ez a szemléletes megfogalmazás valamiért nem jutott eszembe : főtrend, altrend...igen, mint az óceánban az áramlatok. Ez plágium, ezt kapitány Kosztó írta vmelyik könyvében, de roppant találó. Az óceán keresztmetszete , vagyis lefelé haladjunk. Felül kis áramlatok, ahogy a tenger felszíne ide oda áramlik, hullámzik,. Ahogy haladunk mélyebbre, lesz egy másik áramlat, ami már szélesebb víztömegeket mozgat meg, és a felszínt is, (ez fontos), de a felszínt az ide oda cikázása közben mozgatja, lassabban, de nagyobb erővel...és lent mélyben egy gigaármlat, ami az egész hatalmas víztömeget mozgatja adott irányba, fölötte a kisebb áramlatok mehetnek ide oda, de az egész víztömeg mindenestől összességében arra halad, amit ez a legalsó, legerősebb és leglassabb áramlat jelöl ki.Gyilkos a piac most. Ne tegyetek téteket a felső áramlatokra, (altrendekre). Az a biztos, a főtrend, az fog érvényesülni, és az mozog fundamentális kikerülhetetlen, megfellebbezhetetlen tényezők okán.

Gyilkos a piac. Most mindenki kesereg. Kevdes Gentlém 6500 re írt otira swing belépőt. Az érdem az övé, megnéztem, megerősítem. Valóban így van, és ami számomra meghatározó, hogy a jelzésértékű instrumentumaim ezt megerősítik,. Ez nagyon fontos. Megerősítik. 6700-6800 között még egyszer sanszosan visszapattan, aztán.....zutty.Választási év van usában, ne feledjétek, semeddig sem tart felpiárkodni az árfolyamokat, hogy a kedvenc banok, alapok magasról tudjanak önteni. Vagyis óvatosan a stoppokkal is.

Hogy miért nem érdekel az otp buktám? Mert én pontosan tudom mi az, bukni. Pontosan tudom, hogy mely piac az, amelyik egyszerűen legyőzhetetlen, nincs mit tenni ...csak a szerencse marad...minden taktika , startégia tudás, tapasztalat, csak fifti-fifti esélyt ad. Mert annyira kiszámíthatatlanul kiszámíthatatlan lesz a piac, hogy kár vele vesződni. Ez nem bukta. Ez lófütty.

A főtrendre lehet játszani. És kiseggelni. Aljvadászok nagyon póruljárhatnak és a devizapiaci fordulókra játszók tönkremehetnek. Kérem tisztelettel : mai leosztásban az otp volt 1000 forint is, sőt...sokkal kevesebb is. Nagyon-nagyon beleszerelmesedtetek ebbe az évek óta tartó bullba.
A java még hátravan, de addig.....az óceános példa nagyon jó, válasszatok egy célt, és várjátok meg, míg megvalósul. Swingre long 6500 pld. Rövidtávra. Shortra mindegy hol, 1-2 hónap múlva ránézni...stoppot viszont felülről szigorúan tolni vele. Ha közben a főtrend fordul, vele fordulni. Kíméletlenül longba fordítani a shortokat.

Amíg brumm van, magasról short és nem alacsonyan long. Utóbbi életveszélyes. Legalábbis részemről. Na mégis hosszúra sikeredett....bocs.

Ui : ne kövessétek a trédjeimet. Ha egy nem sikerül, van másik 10 ami meg szépen hoz. Nem tudjátok ugyanis, hogy az otp x % -om hány forint, szemben egy egység devizapiaci jó trédemmel. Nem tudjátok, hogy ez az otp buktám sokkal kevesebb pénz annál, mint amit a gbp/chf shortommal 3 nap alatt megkerestem. Diverzifikálok, és úgy, hogy a gupos tőzsdéken kevesebb pénzt mozgatok, mint a lekereskedhető instrumentumoknál.Ha valaki velem jött az otp longba, velem jött a január eleje óta tartó eddig majdnem 3000 pontot hozó dow kereskedéseimbe is? No mert az nem kis pénz az oti bukta ehhez képest gagyi kis semmi.Lópikula csak.

Már kértem mindenkit, ne kövessen. Nem az a célom, hogy joe bácsi módjára grátisz gazdaggá tegyek tökismeretleneket. Hanem az, hogy valamit átadjak abból, hogy milyen startégiával működök a tőzsdéken. De legelsősroban az, hogy gondolkodjatok, lássátok meg az összefüggéseket, mert igenis vannak, csak épp még a brókerek sem tudják. Ha ez szerénytelen volt, akkor sem szánom bánom. Ez így van. Aki nem hiszi, majd megüti velük a bokáját.
Tisztelet kedves Kecskeméti Istvánnak. Mert nem mindenki ilyen, vannak kivételek is.
Gondolkodjatok rendszerben. Ez a lényeg.

USD ?

Gentle Úr felvetette, hogy ki hogyan tippelt korábban az eurusd keresztet illetően.
Miután a betonfalas pszichos határt csak úgy csettintésre átvitte, azt gondolom, hogy 1,6-1,65 közötti szintig most szabad az út és azt meg is teszi.
Itt keserű döntéseket kell meghoznia sokmindenkinek. Ha ez képes lesz megfordítani és 1,4 (!)
közelébe visszanyomni akkor nincs nagy baj és emellé egy átstruktúrált amerikai gazdaság társul ekkor. Ha nem lesz érdemi beavatkozás a rendszerbe, akkor sajnos 2,xxx a következő célár úgy 2010 környékén.
Érdekes módon ezt sokkal jobban számolhatónak tartom mint az usdhuf-ot.
Dlph szavaival élve: versenyt futunk az amcsikkal....ki tud nagyobb recesszióba esni és tovább ottmaradni????
valamit még akartam, de közben elfelejtettem....

USDJPY grafi még egyszer

A hosszútávú ékbe fals kitöréssel rakták vissza a jent, ez vízválasztó itt, mert elviekben ezzel a manőverrel majdnem a letörési zónára nyomták rá a jent erővel. Ezért is gondolom, hogy lefelé van tér.





ambac story chapter x.

Egy két szó erről az AMBAC sztoriról másképpen.
Van egy papír ami hirtelen letizenötödölődött, majd innen felrántját majdnem a duplájára...
amikor betetettem a csártját éppen 12$ körül kóborolt a csúcs 96$ környéke.
Ez a papír most átment humet kategóriába csak sokkal nagyobb pénzek mozgatják.
Egy egy hírre min. 5-6 %-ot képes mozdulni le is föl is...a tegnap este más volt 18%-ot szakadt lefelé. Amíg ez a papír létezik addig ezt fogják vele csinálni.
A szörnyű az, hogy a papír képes a tőzsde irányát is meghatározni.....
szóval no more comment....
Mit szólnátok a BÉT-hez, ha a humet diktálná az irányt???

Dagonyázom

a shortjaimban, azért ideírom magamnak ahonnan már nem kéne boldogan tespedni a shortokban, csak boldogtalanul....ez az altrend hazavágná a türelmem, de egyelőre nem tudja..

Dow 12420 (S&P ugyanez arányosan, 1355 környékén aggasztó (ebben több a tőke, muszáj figyelni))

eur/jpy 158,90 (nincs messze)
gbp/jpy 208,40
gbp/chf 2.0760 felett nem fog tetszeni
cad/jpy 106. 40

csütörtök délelőtt az emelkedésé lesz, a továbbiak eldöntik sorsomat.

2008. március 5., szerda

jönnek mennek az infók

A tegnapi kérdéek után ma ismét merészelek beírni egy párat.
Volt egyszer, hol nem volt voltak bankok akiknek sok pénze volt.
Honnan van a bankoknak pénzük???
( netán mindegyik banknak saját nyomdája van???- :-(((( )
Ezt a pénzt odaadták fűnek -fának... mit kaptak érte???
Mi a helyzet a fedezetbe kapott "asset" -ek árazásával???
Vajon mekkora a virtuális értékbirodalom épül ezekre az "asset"-ekre?
Ki a búbánat tolta be ezek után a valós pénzét oda, hogy kapjon valami virtualizált
értékpapírt???
Hogy áll ezeknek a kacatoknak az árazása?
A bukót ki(k) nyelték be eddig???
Várható-e még további leértékelődés???
Mennyi lenne reális ? - véleményem szerint egy valamirevaló korrekció az elmúlt emelkedésnek legalább a felét visszaveszi ( legalább) , ez azt is jelenti, hogy az ingatlan áraknak 30-40%-kal kellene lejjebb mászni, eddig talán a harmadát ennek megtették, még a java hátra van.....
Végső soron akárhogyan is nézzük a sor végén eljutunk oda, hogy magánvagyonok százmilliárdjai vannak veszélyben, mert akár intézményeken akár direktben, akár valamilyen private equity-n keresztül vagy ha mást nem résztulajdonon kersztül de érintve vannak.
Nemcsak az a gond, hogy a bankok mit csinálnak a visszaadott "asset"-tel,hanem az, hogyan számolnak el afelé akitől ők a pénzt kapták. A saját tőke erejéig lehet simítani mindent, de mi lesz azután?
Továbbmenve, nemcsak a kisemberek vették fel a hiteleket, hanem az ingatlanfejlesztők, meg a kereskedelmi ingatlant hasznosítókés még lehetne sorolni a kereskedelmi szegmenst. Mi lesz ezekkel a cégekkel? ezeknek a részvényáraival? vajon lesz még rosszabb is???
És ezek után fel lehet tenni a kérdést ha az USA bankjainak többsége kapitulál, akkor ki és miből fogja konszolidálni őket. Az emberek ugye maradnak, amit megettek az már kuka, a tartós cikkek meg elamortizálódnak..., a bukót valakinek be kell nyelni. Mikorra lesz megint olyan erős a társadalom, hogy kifizeti a számlát és tud félretenni, hogy azután majd azt ismét elköltse???
Ez az amit drop kolléga feszeget itt már egy ideje a japán példát emlegetve....
A másik dolog ami az inflációt illeti. Jelen helyzetben nagyobb esélyt adok az inflációnak mint a deflációnak. Lehet hogy kevesebb "narancsízű hamburgert" fognak venni, de hogy az abban lévő húspogácsa dupla annyiba fog kerülni hamarosan az tuti, - képletesen.
A jelen helyzetben pedig az amcsi kormány sem engedheti meg hogy szociális intézkedések garmadájáva lcsökkentse a fogyasztási adókat - mérsékelve az áremelkedést a fogyasztók felé.
Márpedig az áremelkedés nemcsak aluxuszt b--ta oldalba hanem a mindennapit is. Ez bizony így gáz, nagyon nagy gáz. Szerintem most örömtüzet raknának a keleti parton hacsak annyi lenne a gond mint japánnal volt idestova 20 éve.
Továbbá nagy gondnak érzem még azt, hogy a közeljövőben felgyorsulhat a " hozzá kell nyúlni a megtakarításokhoz" c. folyamat. Ez egy globális nagy eladási cunamival érhet fel, ha pánikszerűvé válik. Talán az a 3000mrd $-ra becsült ázsiai és arab pénzhegy elég lesz arra, hogy ezeket az eladásokat a végén visszavegye........
Nem azt mondom, hogy áztassuk akötelet mert innen most aztán 20 évig totyogás lesz, abban nincs kétségem, hogy sokkolóbb lesz mint jelenleg sokan várják, minél inkább feldumálják az indexeket egy szintig annál elnyújtottabb lesz a perpatvar.
ennek is vannak haszonélvezői, de erről később...
kérdéseknek indult, monológ lett.... sorry

Megint...

feldumálták nap végére 200 ponttal az amcsikat.
Nem fog ez menni....nem lesz ez így jó.
Van ennek a piacnak most egy "semmilyen" tulajdonsága. Most leszúrt pechemre a short belépő szintemre a dow, de aztán megint bennmaradva ebben a meglehetősen széles sávjában, szinte már a sávos spekulánsok tökéletese játékszerévé válik, olyan kiszámítható innentől, hogy olyan a világon nincs. Most szépen fel 12700-ig, ott eléri a sávtetőt, aztán vissza...no persze...
Ez az ami nem lesz. Tán egy fél kört még csinál, vagy annyit sem...nem tudom.
Egyet viszont igen. Ebből az állapotjából nem sok kell, és nagyot mozdul valamerre.
Erre nyugodtan lehet számítani.CHF erősödik. GBP gyengül USD gyengül . AUD/USD kezd csúnyácska lenni. EUR erősödik.CAD már nem erősödik tovább. Olaj ez egekben, és nincs világvége. És emelkedik. Most a 100 usd közelében épít egy meglehetősen stabil bázist, amiből szerény meglátásom szerint további jelentős elmozdulás lesz. Északnak.
Éa a jen.. erősödik, lassan de biztosan, a trend egyre erősebb.....nem nem...nem lesz ez így jó.
Megint Kanyisznak lesz igaza....fene vigye el :)) Úgy fognak szakadni a piacok, hogy az usd közben 1,7 ig is begyengül. Fentiek szerint hová mozdul el nagyot a történet?
2,25 % a target. Ezt már szerintem beárazták. És kb ennyi volt. 1,75 % ? Vagy hová lenne a következő séta? Arra emlékszem, amikor ilyen volt, a zöld színt a tőzsdéken nem nagyon lehetett látni, olyankor egy parkba kellett menni, ha valaki épp szép zöldet akart látni.
Az agonizáció nem tetszik. Az az elkeseredett küzdelem, hogy életben tartsák a részvénypiacokat, az a nonszensz helyzet,hogy a valóságot a mai napig nem fedte fel senki (EU már kezdi érezni a subprime hatását...) de ez nem csak erről szól. Nem csak ennyi ebben a szélhámosság. Az alaptalan dőre optimizmus . Egy ideje hezitáltam, és el tudtam képzelni, hogy a minimumpont nem esik el, hosszú keserves küzdelemben, de megtartják a piacokat egy ilyesmi szinten.

Már nem gondolom. Ennyi. Nincs más a tarsolyukban. Minden hírt tudtok, minden nyilatkozatot ismertek, nem ismétlem el. A lényeg számomra, ez nem fog menni. Mivel kissé másként gondolom a FED szerepét a világban mint a többség, mivel kissé másként látom a monetáris kérdéseket mint a többség, leegyszerüsítve : a FED bármikor bármennyi pénzt tudna a rendszerbe pumpálni, bármely bankot konszolidálhatna, semmit sem jelentene. Nem a bankok a probléma. Hanem az emberek. Mi . A nép. People. Illetve most az amcsi választópolgárok. Ők a gond. Reális teljesítmény NÉLKÜL, elfogyasztották már az unokájuk produktumát is, és NINCS MÖGÖTTE SEMMI. Ez a gond. Természetesen ennek elfogyasztása kamatra történt.
Rákényszerítették őket a szükségtelen durva, erőszakos fogyasztásra, pazarlásra, értékteremtés nélkül, hitelből . És ezt a szodoma és gomorra szerű életvitelt, gondolkodást, a disznó amelyik addig eszik amíg van konc a vályújában....nem követi teljesítmény, hanem csak még nagyobb adósság. De hogy követné? Nő a munkanélküléiség, (nő az infláció = 1 egység alkotás értéke csökken)..infláció...mi az?

Csinálsz valamit, ami hasznos vkinek, valakiknek, valaminek. Energiát adsz, ezért cserébe kapsz valamit (ez most már a pénz, mint új isten). Mozdulnod sem kell, NEM KELL ELKÖLTENED, csak tapogatod a kezedben, és már értéktelenedik el. Ez az infláció. Amúgy ügyes nem...? Ha nem tudom az utolsót is kifacsarni belőled a hitelkamataimmal, mert nem vagy hajlandó esztelenül mint egy disznó költekezni, fogyasztani minden baromságot, összevásárolni hitelre mindenfélét amire szükséged sincs, akkor is marad egy fegyver a kezemben, elinflálom a pénzed, nem kell neked mozdulnod sem...nem akarsz költeni? sebaj...akkor is elintézlek, mire hármat pislogsz fele annyit ér a kezedben szorongatott papírhalmaz....

Ez a globalista pénzügyi "fogyasztói " világrend a hitelkihelyezésre, és a sarcra épül.
A részvénypiacok? Azok köszönik jól vannak. Mindazok, akik megtakarításaikat tartják részvényekben, HITEL NINCS, ők köszönik jól vannak. A világon senki, és semmi nem kényszeríti őket eladásra, persze adnak majd ők is, sokkal lejjebb is vissza lehet szállni. És a többi? Mi van azokkal a pozíciókkal, melyek fedezete nem valós készpénz? Melyikből van jelenleg több? És mennyivel van több? Hol állnának a részvénypiacok a világban, ha CSAK saját tőkével finanszírozott pozik lennének?

Ez dől most be. Nem lehet megmenteni. Nincs már kiszipolyozható energia, nincs már további költekezés, az amcsi választópolgár azt is elköltötte már, amit ükunokája termelne majd meg a jövőben. Mindezt persze rohadt drágán... (hitelkamat...)

Most épp ott tart, hogy mivel munkahelye sincs, nem tud törleszteni sem. Lakni kell valahol. Első körben a feje felett húzódó tetőre vette fel a hitelt. Ezt sajna nem bírja csengetni.
Nem hogy új hitelt felvenni , amiből az új Wilkinson szupersebes, 16 pengéjű, flureszkáló új borotváját megvegye, a régit meg kivágná a kukába (kutya baja annak, csak a reklámban látta, hogy ez jobb...) A borotvagyár szegény eladna...de kinek? nincs már balek... a részvényárfolyam merre indul, ha nincs fogyasztó? Ez már beárazódott? A bankokat taszítják a mélybe...na bumm.
És hol a többi gyártó, szolgáltató? Mindenki. Hol szorítok először? Luxus, aztán minden, ami nem létszükséglet.

Ez itt a lényeg....subrime...kit érdekel? Bankkonszolidáció...kitalálták már....
Nem tud többet költeni a balek, jelenleg első körben a lakáshitele kamatait (még az alaptőkéig nem jutott el szegény), sem tudja fizetni.

Mondtam már, újra mondom, a globalizmus alapjaiban recseg-ropog.

És nem lehet megmenteni. Így nem. Egon célárai kutyafülék ahhoz képest, ami szerintem majd lesz, Persze nem úgy, hogy napi 20 % okat esnek a tőzsdék...azt nem hiszem.
Csak ötöt. Elég az.

Innentől minden emelkedést a longok likvidálására használom, innentől nem longolok semmit a béten (egy kivétellel, de az más tészta), innentől felejtős minden támasz.

Ez a tegnapi húzásuk meggyőzött erről. Nyekk. Reccs. Trotty. Eljött az idő. Nem szabad pozíciót építenem longra. Öngyilkosság. Bragadtam a dow shortomba? Na és...majd kiragadok belőle.

2008. március 4., kedd

Hitelválság IV.



Mi jut eszetekbe, ha megnézitek a két grafikont?
Nekem pl. az, hogy a bankok nagy kakiban ülnek.
Aztán itt van Bernanke mai szösszenete:

Összefoglalva, amit mondott: nagy a kaki és napról napra nő.

A megoldás: államosítsuk a Freddiet és a Fanniet, fizessenek az adófizetők a bankok helyett. Mi lesz belőle, azt nem tudja, hiszen a FED az elműlt években sem volt a topon, de a bankos haverokat meg kell próbálni megmenteni.

Vagyis elodázná a problémát, de nem hiszek a nagy sikerben.
Egyet meg kell értenie mindenkinek:
PÉNZ = ADÓSSÁG.

Az elmúlt években pedig olyanoknak adtak kölcsönt a bankok, akik nem tudják visszafizetni az adósságot. Ez természetesen fokozta a növekedést (GDP), de ahogy fordul a szekér, nyilvánvalóvá válik, felélték az elmúlt években a jövőjüket, a növekedés lelassul vagyis csökkenésbe vált. Az rosszul kihelyezett kölcsön megszűnik létezni, eltűnik az adósság és így a pénz is. Így lesz fél - egy év múlva az inflációból defláció.

A FED a mai bankrendszerrel együtt rendszeresen fújja a lufikat, amik kidurrannak.

Talán a PÉNZ = ADÓSSÁG alaptézist kellene újra gondolni. De nem fogják, mert sokaknak nem érdeke. Ha baj van, majd az adófizetők segítenek.

virtuális fogadás

Az éteren keresztül javaslok mindenkinek egy kis gondolatébresztőt, a mágusok ezt úgyis tudják...
Mi a főtrend?
Mi az elsődleges altrend?
Hogyan mozgott a piac az elmúlt 1 évben?
Az elmúlt 1 év első felében? és a 2. felében?
A féléves periódusok alatt milyen irányú és hosszúságú mozgások voltak?
Az elmúlt 3 hónap mozgása hová tehető?
Ha a buxot nézzük, kik voltak a fő iránymeghatározó? voltak renitensek? miért?
Mi a helyzet most a szereplőkkel?
Van esély valamelyik jelenbe végződő időszak esetén arra, hogy fordulat áll be?
Mikor lehet erről beszélni?
Mekkora volatilitás jellemző az adott időszakra? voltak nagyobb kilengése? hatására
fals ki-be-áttörések lettek?
Ezt a volatilitást feltételzve a jelenleg érvényben lévő trendek esetében mit bír el a trend- anélkül, hogy törésről beszélnénk??
Van "Nekem" ebben a helyzetben tapasztalatom?
Mennyit vagyok hajlandó kockáztatni az új kipróbálására?
Tudok én erre stratégiát felépíteni?
Hajlandó vagyok dolgozni netán azért, hogy tapasztalatot szerezzek és ennek a tanulásnak van tandíja is???
- on the fly way- valami ilyesmi kérdéseket kellene végignyálazni az elkövetkezendő időszakra vonatkozólag
Azt gondoltam pénteken, hogy a piac a fájdalmas megoldást választja, csak rájöttem, hogy tényleg - de nem az az igazi fájdalom ha néhány metszéssel gyorsan leaprítja az árakat, hanem az ha szépen lassan lereszeli azt. Azt hiszem keserű kenyérkereset elé néznek sokan...

2008. március 3., hétfő

Pozik

Hosszú idő után újra kereskedni kezdtem.
A következő short pozíciókat nyitottam hosszútávra (a meglévő tőkém százalékos arányában):

DAX short: 70%
S&P 500 short: 25%
Nasdaq short: 25%

Egyedi részvény shortokon még gondolkozom.

Aranyat, olajat nem fogom bántani egyelőre, még eltelik egy kis idő, amíg átfordul shortba.

izgalom mára is

Volt egy kis mázlim a mai nyitót követően. A mol elég jól állta a sarat, de látszott, hogy nem bír a nagy negatív erővel szemben menni.
Valamiért úgy esett, hogy 13 részletben kívántam odaadni a lelkes vevőknek. Volt nincs.
86ft minusz papíronként. Szép teljesítmény. :-(((
Egy fontos dolog eszembe jutott itt a tanulmányok közepette:
meg kell tanulnia mindenkinek határozottan , gyorsan döntést tudni hozni - szóval értitek.
ez az egyik fő ok amiért sokan buknak, mert nem képesek yes/no döntést hozni és ez a képesség most különösen fontos.
Más: ez így még rosszabb a továbbiakra nézve.
Volt rá esély -erre utaltam az augusztusi szüttyögéssel-, hogy ezen a szinten megtartják az indexeket és az aidő majd szépen tovább értékeli lefelé. Talán szerencsre úgy tűnik a piac erősebbb a manipulátoroknál így van esély arra, hogy a szennyest kimossa magából.
Az is látszik, hogy a kötvénybiztosítók csak átmenetileg mentek át a vizsgán, és már a "piaci" biztosítóknak is odavágott a jelentéktelen subprime.
Ez így nagyon nagy gáz.
A munknélküliségi adat szépen trendel fölfelé , a bizalom pedig lefelé...
a lakáseladás még további méylpontot üthet...és fog is..
ami nekem még tüske az az, hogy a "mortgage application" milyen félelmetes ütemben csökken ...
ilyen környezetben a vállalati növekedésnek is annyi és még lehetne folytatni.
meglássuk...

2008. március 2., vasárnap

Tradeljünk most?

Annyit hallok mostanában a kereskedési kenyszerről itt a blogon, hogy én is hozzáteszem, mit látok. Ha a lenti chartokat megnézitek, mind a BUX-ban, mind a DOW-ban az elmúlt öt évben egyértelműen az elmúlt 8-9 hónap volt a legveszélyesebb kereskedni. Még érdekes lenne látni a BUMIX-et, ezt nem találom, akinek megvan tegye be kérem.

Természetesen ez csak azokra vonatkozik (az előbbi hozzászólás igen jó meglátása szerint), akik nem ugyanúgy viszonyulnak a longhoz és shorthoz, hanem inkább longolnak. Ez szerintem ca 95%-a a blog olvasóinak, hiszen
1. a brókercégek instrumentum-kínálata döntően long
2. az emberi gondolkodásnak a long a természetes, a short szerintem kifejezett idegen, aminek befogadásához nagyon sok képzés és főleg gyakorlat kell.

Tehát aki az elmúlt 9 hónapban longolt, sokkal kisebb eselye volt nyereséget elérni, mint a megelőző öt évben. Akinek pedig csak ez szerepel az eszköztárában, az tulajdonképpen egy kifejezetten egyenlőtlen csatába indult, és szenvedett el nagy valószínűséggel vereséget.

Személyes taktikám szerint én mostanában nem tradelek. Az utóbbi 3 hónapban egy trade volt, OTP long, ami igen hamar kistoppolódott, úgyhogy minimális veszteségben vagyok. De az előző év eredménye miatt akár még 5 évig (!) is megállhatom a tradelést, mire a banki kamat utolér.

A lényeg: aki inkább csak longol, az vigyázzon, ne az ilyen viharos időkben veszítse el tőzsdézési kedvét és főleg tőkéjét, hanem várjon olyan időszakra, amikor sokkal nagyobb eséllyel lesz nyerőben. Bár igaz, amikor percenként nézzük az árfolyamot, hónapokról sőt évekről beszélni nagyon megfoghatatlan - de érdemes ilyenkor hideg fejjel kiszámolni az elért eredményt, összevetni a nyereségelvárással / tervvel, és csak utána pozícióba ugrani.



2008. március 1., szombat

Medvecsapdák

Németország : 6680 , 6560 , 6400, 6330
Italia : 33250, 32900, 32450
Spanyol : 12750 12600 12140 11700
Ausztrália : 5410. 5220 . 5180
euro-jen : 156,70 155,90 154,60 152.90 152.10
font-jen : 206, 204.90
dollár-jen 102.50 101,36 100 ,00 99.10