Az új közös blog végleges formája : részben fizetős.

Bárki számára elérhető, bizonyos menüpontok azonban zártak, és csak blogtagoknak elérhetőek. Gondolom sejtitek, melyek azok. Mondjuk így : a megítélésem szerint érdemi információval bíróak zártak. Ez a link az új közös blogba visz :

http://www.dlphkozosblog.eoldal.hu/

2008. május 25., vasárnap

Komolyra fordítva

a szót, a magam idegesítését is elkezdem : az olaj durva. Ilyen árak mellett semmi sem lesz. Egy darabig legalábbis. Fogyasztáscsökkenés : a hitelválságot meg fogják oldani, de a tömeges elszegényedésből fakadó jelentős fogyasztáscsökkenést nem. Nem tudom mikor kezdenek majd az első jelei felbukkani. Bét : gyengén muzsikál. Forgalom semmi. Ez lehet jó, de rossz is a longnak. S&P 1360 ig szabad az út, de még a pénteki esést is be kéne áraznia a bétnek. Pozitívum, ha onnan fordul, szép kis FIBO játék után döröghet tovább. Elvileg.De a legidegesítőbb, hogy gőzöm sincs, most épp merre az arra. Heti szinten tovább fel, de hogy hány napot esnek még az indexek, arról most nincs fogalmam. A május 2. felére vártam némi visszaadást, erről anno írtam is, de hogy nem vagyok képes 7600-nál elengedni az otit, erre 2 nap alatt megint 6800-on találja magát, és nem esik le a tantusz, hogy pont másuj 2. felébe éreztünk, az kissé szomorú. Nagyon úgy tűnt , hogy felfelé fof kitörni,és nagyon beleszerettem ebbe a várakozásba, bele is feledkeztem kissé. Aki sávozásról beszél füllent, mert magasabb maxpontok készülnek rendre. (no nem a béten, de az is leköveti idővel a dolgokat, nem kell attól félni). Meg még valami , ami így, hogy átnéztem egy rakat instrumentumot (nem csak azokat, amikről példbeszédeket mondtam), kissé nyugtalanít : látszatra olyan az egész, hogy ha elfelejtem , hogy épp egy hitelválság kellős végén vagyunk, vagy más válságok elején (majd kiderül), és letakarok naposon bal oldalt egy csomó napot (nem nézem a múltat), akkor tökre úgy néz ki, mintha egy bull piacon korrigálnának az indexek, amiket alsó vételekre és nem felső shortokra szabad használni.

Szavaztam. Long tovább. Veszek mélyen megint valamiket. Aztán foggyon el a zsé, ha el akar. Akkor sem tehetek mást.Ez nem shortidő még. Egyelőre semmiképpen nem az.

7 megjegyzés:

Gentlemanus írta...

Szia DLPH!

Szimatom azt súgja, hogy van tér tovább felfelé, nem hiszem, hogy az elnökválasztás előtt kicsinálják az indexeket. Beiktatás után hagynak még egy kis teret, majd ezután lehetne szerintem súlyosabb beszakításra felkészülni. Nagyjából erre az időszakra érne be az az inflációs hatás is, amit ugye a horror mennyiségű pénz belapátolásával idéztek elő, és aminek effektíve a hatása nem azonnal jön elő. Persze ez nem vonatkozik a mi piacunkra, mert itt szerintem a belpolitikai helyzet alakulásának most sokkal nagyobb befolyásoló szerepe van befektetési szempontból.

DLPH írta...

Szia Gentle ! Köszönöm.

drop írta...

Szerintem maga a hitelválság is egy jelentős recessziót idéz elő az USA-ban és ennek még csak az elején vagyunk. Matematikailag becsülhető a felhalmozódott készletek és bedőlő htelek alapján, a házáresés 2011-2012-ig tart. Ritka nagy marhaság, hogy már túl vagyunka hitelválságon. Ráadásul ez csak a hitelezás egy szegmense, jön még a többi, ahogyan Roubini a 12 pontjában leírta. Még hosszú az út.

Az emelkedő nyersanyag- és élelmiszerárak pedig még egy nagy rúgás a gazdaságba, nem is jósolok semmit, remélem azért megússzuk egy közepes válsággal. Bár a korábban említett Peak Oil (amit láthatóan a hozzászólók nagy része nem értettet meg) miatt, hosszútávon is elég borús marad a kép.

DLPH írta...

Hát...nem tudom...nem hiszem...
meglátjuk.

pecskeke írta...

Félelmetesek vagytok! És most a szó a lehető legpozitívabb értelmében írom. Ezek a meglátások, eszméletlenül elemeztek. Le a kalappal előttetek. Itt most nem nyalizni akarok, hanem megfordultam jó pár brókercégnél, asszem nyugodtan mondhatom, mindegyik csak tiszteleghet nektek. És ami rátesz egy lapáttal az, hogy mindezt önzetlenül teszitek. Köszönöm mindenki nevében!

Névtelen írta...

Dlph,
szerintem az eles szamlanal, le kene irni, egy egy instrumentumnal, hogy mennyi a letetigenye, es mennyit er egy-egy pont.. (ertekben..).
csak egy otlet....
Lilia

DLPH írta...

Jó.