Az új közös blog végleges formája : részben fizetős.

Bárki számára elérhető, bizonyos menüpontok azonban zártak, és csak blogtagoknak elérhetőek. Gondolom sejtitek, melyek azok. Mondjuk így : a megítélésem szerint érdemi információval bíróak zártak. Ez a link az új közös blogba visz :

http://www.dlphkozosblog.eoldal.hu/

2008. január 5., szombat

OTP

Igazán engem az gondolkodtat el, hogy már senki se gondol nagyobb esésre. Írtok itt Ti 1000 pont le meg felről, holott miért ne lehetne az OTP 5000 akár?
Néhány funda adat:
...............................P/E........P/BV..........ROE
NYSE-n lévő USA nagybankok.................10,1........1,5.............16,9
NYSE-n lévő külföldi nagybankok.................13,1.........1,9...........19,7
NYSE-n lévő külföldi kisbankok...................11,3........1,4............26,0
OTP..........................11,0........2,6...........25,5

(Usa kisbankokat csak azért hagytam ki, mert az csak államonként van meg, lusta vagyok számolgatni átlagot:))

Szóval P/E alapon, ROE-t figyelembe véve,egy kissé (30-50%-kal) alulértékelt a nagy multi bankokhoz képest, kb. értékénél van a nem amerikai kisbankokhoz képest. P/BV alapon 5-10%-al túlértékelt a nagybankokhoz képest és majdnem 2-szeresen a kisbankokhoz képest.
Összességében szerintem ez azt jelenti, hogy semmi sem indokolja funda alapon, hogy eltérjen a bankok általános trendjétől, az pedig lefelé tart.

Még egy nagy veszélyre hívnám fel a figyelmet, a korábbi macinál az elemzők "rájöttek", hogy a bankok legjobb összehasonlítója a P/BV, most ugyan ismét a P/E-re esküsznek, de ez visszaválthat, akkor pedig az OTP jelentősen túlértékelt!

6 megjegyzés:

DLPH írta...

Ha rám gondolsz, aki 1000 pontozik, csak egy példa volt. Mélységesen egyetértek az általad leírtakkal. Pf. otp topikban kontúrosabban is megfogalmaztam mostanában (nem lettem szimpi ettől sem), hogy mit gondolok.
Kompattibilis azzal, amit te leírtál.

Tanulságos. Tetszett.

kanyisz írta...

Szia!
Nem rád gondoltam.:)Olvastam amit írtál a témában, egyetértek. Ilyesztőnek találom ugyanakkor ezeket a beülős gondolatokat zuzzónál.
Ifjukori magamat juttatja eszembe, Richter 22800-tól 3000-ig. Persze 6-7 év alatt meghozta volna (ha nem adom el 12-re vissza pattanásnál:), de megéri kicsücsülni? Nem hiszem.

Gentlemanus írta...

Sziasztok!

Nem tudom emlékeztek-e ARP kollégára. Egy mondása, írása szíven ütött nagyon: a rések arra valók, hogy betöltésre kerüljenek mindig ( mindamellett, hogy támogatom a rések betöltésének gondolatát :-) ). Nos OTP-nek nyitott rése van 4K alatt, úgy 3970 tájékán. A 2006 május-júniusi eséskor a felső kettőt be is töltöttük. Ez az egy alsó nyitott rés ott maradt, mint egy fekete lyuk. Persze jóval föntebb is vannak rések, de azok úgyis be lesznek töltve, tehát azok vizsgálata nem is érdekes számomra. Szóval mikor eszembe jut ARP kollégának ez a mondata, akkor mindig gondolkodóba esek.

DLPH írta...

te nagyon résorientál vagy drága gentlém nem ? :DD

sebaj, én is :)

jogos a felvetésed, nagyon is

de vigyázni kell, azok a szintek a mostani történésekből számomra még nem következnek egyelőre - mondom én

kanyisz írta...

3970 az majdnem összhangban is lenne a BUX hosszútávú trendjének aljával (ma kb. 14 000), hajrá.:)
Bár Kosztolányi szerint esésre játszani rossz szájízt hagy maga után.

Gentlemanus írta...

DLPH, Kanyisz,

Én is alig mertem leírni e nyitott rés számát, előbb be kellett vennem egy nyugtatót, nehogy remegjen a kezem a blogbeíráskor!
:-))

Persze, nyilván senki sem tesz erre, ez világos. Ehhez Armageddon kellene, Bruce Willis-szel a főszerepben.

:-))

De Kedves Barátaim, semmi sem lehetetlen a mai világban! Lebeghet előttünk példának, akkár a Nikkei is, hol volt és hova szedálódott vissza. Japó nyugdíjasok, hogy örülnek azóta is. Buxot a legjobban OTP-vel lehet mozgatni.