Az új közös blog végleges formája : részben fizetős.

Bárki számára elérhető, bizonyos menüpontok azonban zártak, és csak blogtagoknak elérhetőek. Gondolom sejtitek, melyek azok. Mondjuk így : a megítélésem szerint érdemi információval bíróak zártak. Ez a link az új közös blogba visz :

http://www.dlphkozosblog.eoldal.hu/

2008. február 21., csütörtök

OTP kontracsárt Kanyisznak

Na ez jó volt Kanyisz. "Hogy ellentmondjál nekem."
Nekem nem kell ellentmondanod, hiszen én tiszteletben tartom mindenki véleményét, ha te amúgy látod, én azt is készséggel elfogadom, senki véleménye sem több a másikénál. Itt csupán véleményeket írunk, le, ki ezt, ki azt, ezáltal is próbálunk boldogulni, megvédeni magunnkat ebben az iszonyú volatilis időszakban az esetleges veszteségektől.
Ma szerintem, aki biztosabb vételi pontot keres, egyszerűen nem vizsgálhatja rövidben a papírokat, ezért mindig minimálisan havi csárton is megnézem, hogy fest a történet.
Mostanában szerintem a TA-nak sokkal nagyobb a jelentősége, mint bármikor. Világos, hogy a funda az mindig ott van az agyban a végső döntéshozatal előtt, hiszen ma is inkább veszek Otit, mint Csepelt. De mit érünk ma OTI betonfundájával, ha úgy tudnak játszani az árfolyamával, mint Foxi a lábtörlővel. Ezért hangsúlyosabb ilyen esetben alkalmazni a ta-t, mert jobban kitűnik belőle, hogy mit akarnak a papírral.
Jó alaposan megvizsgáltam OTI HAVI csártját. Köszönöm Kissherceg barátomnak, hogy elküldte.
Fenntartom azon véleményemet, hogy bizony el fogja engedni a 6800-as zónát. Csupán idő kérdése. Meghatározó zónát nem enged el egy betonpapír két nap alatt.
Nézze meg mindenki, hogy hol van most a papír havi csárton a bollingeren belül!!
Majdnem a bolli túloldalán!!
TA alapszabály, ha egy árfolyam gyertyatesttel töri át valamelyik irányban a bollifelezőt, akkor bizony az árfolyam a trend irányában meglátogatja a bollinger túlsó oldalát is. hatalmas havi fekete gyertyával törte le a bollifelezőt.
A 6500-as vétellel csupán SWING vételi pontot mondtam, mert még legalább 10%-kal lejjebb van az alj bolliban.
Külön meg kell említenem, a háromszög mentén történő nyílegyenes lefelé történő oldalazást.
Megfigyeléseim szerint ha oldalazás van a háromszög szára mentén, végig ki szokta oldalazni az oldalirányú szakaszt, le sem merem írni, az hova mutat. 7000 vízválasztó e tekintetben.

De induljunk el a jelenlegi helyzetből.

Ma február 20-i záróval azt lehet látni, durván egy héttel a havi záró előtt, hogy a hatalmas előző havi esési szakaszt csak dojira tudta fékezni eddig az árfolyam. Nem tudott eddig még egy kis fehér gyertyát sem produkálni.


Senki földjén van az árfolyam jelen pillanatban. Hogy legalább 8150-ig elmehessen, meg kell küzdenie brutális ellenállások sorával. Max talán az okker vonal és a felső vörös rész között tud lavírozni.
Egyébként pedig az alakzatot táguló éknek is lehet a csúcspontjából értelmezni, melyet erőszakosan szorítanak lefelé egy vonal mentén. Az ékekben történő mozgás az faltól-falig történik mindig, tehát ha megjárta a tetőt, bizony megjárja az aljat is. Vagy fordítva. Eddig a felső kétharmad ékjében mozgott. Imádkozzunk, hogy az alsó harmad ékjére ne terjedjen át. Azt gondolom, a múlkori ékaljlátogatásból, hogy úgy nyúlt hozzá akkor is, hogy mintha tűzhöz ért volna, most sem lesz ez másképp szerintem.
Szívesen venném a meglátásaitokat.


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Vigyázat a bollingerre várással. Szépen szűkül, bár most nem tudom hirtelen felidézni a képletét, csak a képről mondom. Mi van, ha fél év mulva látogatja meg, addig meg szép mozgásokat csinál, és ki tudja, hol lesz a bolli alja. Különben sem tartom olyan biztosnak a bollis elméletet.

kanyisz írta...

Szia Gentlemanus!

Na nehogy mán megsértődj! Ott volt a :)), hülyékedtem.

Igazából nem nagyon van véleményem, ezt is leírtam, csak észrevettem egy lehetséges rövidtávúalakzatot a napi rutin közben és eszembe jutott a beírásod.

Azt is jelezném, hogy jó sok hsz-el ezelőtt (és néhány 100 ponttal magasabb OTP-vel ezelőtt) éppen én írtam be, hogy már miért ne lehetne az OTP akár 5000? Se funda se TA akadályát nem látom a további esésnek.

A bollingerrel egyetértek, a chartot ilyen időtávon viszont jó lenne log skálán látni. Az az igazi TA-ja szerintem.

Én magyar piacon (és gyakran másutt is) a havi, heti charton az MACD-t 6,13,5-re az RSI-t 9-re állítom. Tapasztalataim szerint sokkal jobb, a magyar piacon egyértelműen jobb szerintem.

Utsó ezt a rövidtávot azért merészeltem betenni, mert a mennyiségi jelzők alapján (főleg accumulation/distribution) alapján hétvégén úgy láttam a nég nagyot veszik eső ár mellett! De majd talán megnézem csak OTI-ra is.

Gentlemanus írta...

Szia Kanyisz!

Miért sértődnék meg, dehogyis, szó sincs ilyesmiről. Én toleráns vagyok más véleményével szemben. Meg vettem is a lapot.

" MERT VESZI A LAPOT, AKI VESZI A LAPOT!"

:-))))))))))))))))))

kanyisz írta...

:))