Bárki számára elérhető, bizonyos menüpontok azonban zártak, és csak blogtagoknak elérhetőek. Gondolom sejtitek, melyek azok. Mondjuk így : a megítélésem szerint érdemi információval bíróak zártak. Ez a link az új közös blogba visz :
http://www.dlphkozosblog.eoldal.hu/
2008. január 31., csütörtök
nem fontos
eur/usd átcsoportosítást elkezdtem usd javára.
Várt trenddel szemben veszélyes!!!!!!!!!!!!
az eb még el van hantolva...
Sajnos most nem tudok hiteles "belső" infoval szolgálni odaátról, csak próbálom kitalálni
hol van az eb elhantolva.
Az a napnál is világosabb, hogy a FED nem azt csinálja amit megszoktunk egy jegybanktól,
a recessziós dolog szerintem elterelő hadművelet....
ehhez teszem hozzá a pf-es mai cikket amiben az S&P leminősítései vannak porondon...
tehát előbb utóbb lesznek leminősítések és azok nyomán - aki bújt bújt akinem nem - mindenkinek színt kell vallania....
Talán ezért ez a nagy igyekezet...
A gond talán az lehet, hogy a nagy bankokat "ellenséges" hatalmak kilóra is meg tudják venni
és akkor oda az egész .. valami ilyet sejtek én emögött.
A tűkön ülőknek továbbra is kitartást kívánok. Nem jött még el az idő.
125bp a semmiért?
Ezt a kérdést tehetné fel minden ember aki kicsit jobban figyeli az amerikai tőzsde mozgását.
Mert mi is tőrtént? Vágtak 75-öt majd tegnap még 50-et. Eredmény: ma 0-ba zártak a határidők. Olyan nagy emelekdés pedig nem volt.
És tovább már nem igazán lehet vágni, miközben városrészek néptelenednek el, pedig a hitelválság még be sem épült a fogyasztásba. Az elbocsáltott emberek nem fognak luxus cikkekre költeni, meg jó autókra. Ismerős? 29?
Ez a lavina még el sem indult, de magával sodorhatja a világot. Sokan mondják, hogy USA-án kívül is van élet. Ez csak kis részben igaz. Ha egy szuperhatalom bedől annak brutális következményei lehetnek. A másik kérdés: mi lesz a megoldás? Magától vagy egy külső, akár ellenséges hatalom pénze segíti ki ezt a szenvedő gazdaságot?
VALÓSZÍNŰ, hogy egy történelmi korszak előestéjén lehetünk. Sajnos ilyenkor az emberek 99,999%-ának sokat kell nélkülöznie, de a maradék......
Ne legyen így, tényleg ne. Én is könnyebben alszom long poziba. A munkám miatt is jobb, de fel kell készülni egy más korszakra is. Lehet, hogy én látom most ilyen dekadensen a jövőt, de túl sok optimizmusra nincs okunk.
Nálam újabb shortos időszak veheti kezdetét. Kis kivárás és lenyugvás nem árt. Legyen egy újabb trend. Derüljön ki, hogy ez csak egy kis korrekció vagy tényleg bull(erre sokat ÉN nem tennék). Utána hajrá!!!
Mindenkinek sok sikert ehhez, de óvatosan. Jó az a lekötött betét is:)
Ez az én véleményem. Szívesen vitámzom értelemes emberekkel és jól tűröm az ÉPÍTŐ kritikát is.
Üdv; JB
2008. január 30., szerda
Hitelbiztosítók
Az ismételt kamatvágás utáni pozitív hangulatot egy, a hitelbitosítokról jövő hír azonnal ellenkező irányba fordította:
http://www.reuters.com/article/coMktNews/idLTAN3049067320080130?rpc=11
Vagyis van valami, ami a FED drasztikus kamatcsökkentését és a recessziós félelmeket (ezek már recessziós tények gyaníthatóan decembertől) is übereli: a hitelválság elmélyülése, a hitelbiztosítók leminősítése, azaz halmozódó banki veszteségek.
Azért írom le újra, hogy figyeljen mindenki az AMBAC ill. MBIA-ről jövő hírekre. Pozitív hír esetén (felvásárlás, mentőcsomag vagy valami hasonló) egy rally jöhet felfelé, ellenkező esetben pedig egy nagyon csúnya bukta, ugyanis még a legnagyobb USA bankok is válságba sodródhatnak, az pedig nem tűnik játéknak. Sajnos a negatív hírek jóval valószínűbbnek tűnnek számomra.
Solar Capital
A mai esti súlyos izgalmak után, és a holnap reggeliek előtt, szeretnék berakni ide egy érdekes elemzést a Solar Capital cégtől.
Az elemzés érdekessége, hogy a már lentebb említett ciklikusság szerint is vizsgálja az S and P-t és annak várható mozgását.
Érdekes megállapításra jut:
- febr. 05. környékére a hét elejei aljak visszatesztelését várja, majd utána egy minibull lefolytatását márciusig.
Itt a link:
http://www.solarcapital.hu/media/pdf/elemzesek/Reszvenypiac_080122.pdf
Érdekes, főleg azért is, mert az első két jelzést majdnem csontra eltalálta:
Idézet:
"(1) swing mélypont Jan 22, (2) swing csúcs január 28, (3) swing mélypont február 5"
Hát nézzük meg. Lehet jó lesz megint valamire.. Nem árt szárazon tartani a puskaport.
Fel a fejjel!
A múltkori
2008. január 29., kedd
mai nap margojara
Lesz mit emesztenie a piacnak: http://www.trendlines.hu/makro080125.php
napi +
Az éjszakai adatokből ( nemcsak index zárások!!!!) ítélve nem mernék 1%-nál nagyobb emelkedésre fogadni
A kosár tagjai: ftse, cac, dax, bux, wig psx
de ! RTS 2,5-3% jump
12:20
eddig nem jött be a várakozás, túl nagy az öröm.
egy kis keresgélés után találtam egy meglepő adatsort:
a 2. legnagyobb gazdaságban éves szinten 20%-kal csökkent a "housing starts" index és jelenleg szinte hajszálra megegyezik a rangsorban előtte lévőével........ez valahogy érdekes kérdéseket vet fel bennem...
nyugalom
publikumot.
Tudom szar érzés látni amikor egy nap lehet tőkeáttét nélkül keresni 3-5%-ot
hú micsoda kánaán lehet ezt gondolni, azután amikor belevágunk merthogy
itt a meggazdagodás, kiderül, hogy minuszban zárunk.
Higgyétek el nem éri meg kapkodni, pozik garmadáját nyitni zárni.
Sohasem .lehet tudni, hogy a nagyobb tétekkel játszóknál miko rjött el a realizálás ideje
emiatt rángatózik a piac globálisan föl-le. Ezt mi nem igazán tudjuk lekövetni.
Konzekvensen biztosan nem.
Saját taoasztalatom szerint ez nálam 10 poziból 3 nyerő 7 bukó volt annó amikor még kissrác voltam,,,, ahogy jöttek a tapsztalatok ez megfordult 6 nyerő 4 bukó-ra. Mikor mejött az eszem és kiszámoltam, hogy mennyi az annyi, akkor azt mondtam, na zért nem érdemes vásárra vinni a lét és még izgulni is érte napról napra.
A lehetőség persze előttettek áll, a pareto elvet értékét Ti lehet, hogy meg tudjátok csinálni...
ezért "pareto" legyen Veletek...
Ausztrália meg ez a lúzer (én)
Ebbe a shortba vagy ötször ki -be ugráltam, zártam mint egy félős kis napközis, újra beléptem, támasz előtt ki, támaszt áttörve be, ugrabugráltam mint valami szerencsétlen majom.
Egyszerűen túlságosan figyelembe vettem Japánt, más ázsiai országokat, és az éjjeli jen erősödés sem volt meggyőző eléggé, kivéve az aud/jpy-t, de már későn kapcsoltam.
Szóval a lényeg, nem hittem a szememnek, nem hittem a kütyüknek, gyáva mód kötögettem amatőr módon, mert Ázsia nem esik egyöntetűen. Pedig tudom jól, az Ausztrálok képesek önálló életet élni, és előre jelezni későbbi fordulatokat, vagy helyzeteket. És mégis....
Ne járjatok így, higgyetek a szemeteknek. Asszem erre mondják... lúzer sc. Ezek esnek 2 %-ot, és én tőkeáttéttel csinálok 2 % -ot. Bravó. Irdatlan gyenge eresztés volt ez. Sajnos.
2008. január 28., hétfő
húha nincs jó belépési pont...
Én nem értek a közgazemberek tudományához... bár kétségtelen, hogy a gazdaság is hullámzik mint a tőzsde vagy fordítva...
Tavaly augusztusban lehetett látni, hogy valami nagy disznóság kezd kibontakozódni, amiről leinte nem akartak tudomást venni, ha nem épült volna be a pszichózisba, akkor nincs ekkor aminusz... de beépült és ott is marad egy darabig. Amíg nem rendezik megnyugtató módon a gazdasági és pénzpiaci problémákat, addig nagy elrugaszkodásra nincs esély. Amikor január elején jötek a rossz hírek csőstül, el kellett, hogy szakadjon a cérna, bármekkora áldozattal is járt a kilépés. Jelenleg a fő irány lefelé mutat, sokan remegnek föltámadás lehetőségéért, de annak egy időre vége. Volt egy nagy likvidálási hullám, lehet, hogy ekkora nem lesz ebben a szezonban, viszont szépen idegölő módon down down down forintról forintra.
Mibe kell fektetni? ez felér egy biblia elemzésssel...
leginkább most semmibe sem. Devizából is diverzifikálni kell. Nekem mi van?
usd, eur, chf, gbp és huf . MIndez 3 pénzintézetnél.
Stratégiám várni várni és várni.
Mi lenne ha beomlana az ég is? elég nagy gáz. Veszteséget ez esetben nem lehet elkerülni, de tompítani lehet....
Ingatlan? ugyanmár akkorát fog esni , hogy csak na, a borítékba nem lehet téglát tenni.......tehát azt el kell adni... kinek milyen gyorsan milyen fizetőeszközért...
ilyenkor visszatérünk a legalapvetőbb értékekez: kenyér és víz .
Ami e körül forog az fog emelkedni, ha ilyen készülődne azt hamarosan realizálni kellene, de szerintem nem ez lesz.
Másik tényező: energia. gondolja végig mindenki... nem kell csávezg elmenni....
Ami időjárás álló én konvertibilis az az arany.... az volt és az is lesz, bár ez hihetelene mióta papírral fizetünk....
A mai kiskereskedelmi rendszer ( hazai) hibája az,hoy túl ok mindent külföldről kell behozni ( hasított sertés, baromfi, tojás, zöldség, stb) ez két nap alatt összeomlik ha arról lesz szó. Olyan ez mint a hazai ffi kézilabda : ( nem bántom őket, szeretem és bocs fiúk...) légiósok nélkül olyan esetlenek vagyunk...
A fogyasztás szerkezete alakul át: nem veszünk autó lépgfrissítőt 4-5-t, de megvesszük az 500ft-os kenyeret mert azt viszont meg kell venni..
Az önellátó ember könnyebben át tud vészelni egy ilyet mint a kiszolgáltatot panelproli...
Autó ilyen esetben??? vicces, megér az éehző lelkének 1 liter benzint, hogy felgyújtsa nem??
- rossz ezekbe belegondolni is..
és a befektetések...:
ahogy ma látom...addig amíg nem volt feleződés nem szabad belenyúlnom az adott papírba ...
ez meredek lehet de ez alaól nem sok kivétel van.... az elmúlt évek sztárpapírjai mind idetartoznak egytúl egyig... ( rába, syn, eco, mol(k.n.?)), na és az otinak is illne azt az 5,6k-s szintet megtesztelni...
Most még ezt látom és várom.
2008. január 27., vasárnap
Új Kondratyev-ciklus a Nanotechnológiáé lesz?
Bródy András: A Nagy Hullám ( Kondratyev-ciklus )
http://www.es.hu/old/9848/publi000.htm
Nagyon érdekes, és tanulságos!
Egy-két anyag a Kondratyev ciklushoz
2008. január 26., szombat
Kanyisz
DLPH megzavartál
Azért Bux automata még mindig short, ott nem követtelek:) NAS-n meg olyan kicsi a pozim, hogy ez megóvott a cac hbától még short.
Lehet, te nem sokra tartod ha valaki nem trédel trenddel szemben, de én nem szoktam, úgyhogy várom az új beszállókat lefelé. És ez nekem nem fent lesz, hanem valószínüleg lent, nincs időm napközben, sőt időnként napokig, ezért mindenhez kell automata (legtöbbször trend irányú psar)
A héthez tartozik, hogy nyitottam egy kis arany longot is pénteken, szintén psar, de csinált egy csúnya doji gyanús mozgást, nagy bukó lehet ebből, hétfő estig retteghetek.
Még egy az eur/usd-vel kapcsolatban. Itt olvasva is mindenki lefelé várja. Lehet, hogy igaz. DE van egy nagyon enyhe szűkülő háromszög a mozgásában. Túl enyhe, hogy szabadna következtetést levonni, de gyanús, trendfolytatás lehetőségére utal.
Gentlének igaza van, de...
Kicsit végig lehet gondolni, ha ez majd elérkezik, akkor a svácji frank mit fog érni keresztben a többihez képest. Vagy a jen. De az hazánkban ritka pénznem a valóságban.Ajánlom a devizaalapú hitelekkel óvatosan bánni.Mindenesetre a kiegészítésem lényege : tökéletesen egyetértek ebben Gentlével, de vegyétek figyelembe, nem tudjuk, mikor következik be. És addig is le lehet kereskedni a piacot, anélkül , hogy a legkisebb longra már infarktust kapna az ember. Stopot kell használni. És nem dédelgetni, ha fordul a paic, fordulni vele. Minden otp-be ragadtnak melegen ajánlom a bux short lehetőségét kontrának, azon a bukta szépen vissza fog jönni. Aztán zsíros nyerők lesznek. A lényeg az időzítésen van.
2008. január 25., péntek
Lassan írom
Srácok, lassan linkelem be az alábbiakat, hogy megfelelő lassúsággal jussanak el az infok az agyakig:
EBBŐL A MAI GLOBÁLIS PÉNZÜGYI HELYZETBŐL OLTÁRI PADLÓ LESZ! ÉS MÉRHETETLENÜL KEGYETLEN! Nyilván a pontos napot én sem tudom, ahogy a lottó ötös számait sem ismerem.
http://portal.jobbik.net/index.php?q=node/5589
Félreértés ne essék: A REALIZMUS NEM EGYENLŐ A PESSZIMIZMUSSAL!
abszolult rulett az ennediken...
és 0 vagy 1 értéket lehet neki adni.
Ázsia kontráz vagy sem, a lakásadatot figyelembe veszik vagy sem, grín man szavát meghallják vagy sem ... stb és minden egyes mozzanat lehet sorsfordító ez az igazi esszenciája az egész bulinak. Tisztelen azokat akik pozit építettek a hét elején.
Voltak olyan jelek, hogy lehet, de én nem tettem, nem vállalom ezt a kockázatot,
egyelőre ülök a hátsómon, néha a gyarlóság belém döf egyet, kereshettem volna x-et.
Na és ki nem tesz rá?, lesz még lejjebb is hamarosan...de valóban nem ez számít, hanem a légkör
az meg most nekem nem tetszik...
A héten jó volt, mert viszonylag kevés adat jött a válságövezetből, a jövő hét elején várják újra a sültgalambot, azután majd jönnek a vállalati eredmények....
Ha már itt tartunk: néhány közepes vagy nagy céges ismerősömtől folyamatosan hallom, hogy
már 2008-ra is gynegébb vagy szinte a 2007-essel megegyező eredméynt várnak
( itt azok panaszkodnak akik döntően exportra nyomják a cuccot)
pedig ezek az emberek nem tőzsdéznek, egyszerűen a keresleti oldal változása ezt vetíti nekik előre. És sok esetben nem azt hallom, hogy Kína felszívja a cuccot hanem, hogy megjelent a piacon a kínai konkurrencia is...... ez számomra eléggé baljós előjelet fest fel.... szerintem idővel ki fog derülni.
Az is érdekes, hogy a nagyátlagban 20%-os korrekció nyomán sokan azt hiszik, hogy ezzel le van tudva minden mehetünk tovább. HOgyan mikor 2 nap alatt visszaveszi a piac a korrekció felét???
Én továbbra is várok türelmesen.
Dow 8 óráson
2008. január 24., csütörtök
Otp 1. (részletes magyarázat)
Kifuttatom ha tudom, nem zárom a pozit magasan, hadd menjen, amíg tud. Ha már eleget ment, lehet, hogy később zárom, de az mástól is függ, és nincs köze az otp pld. 60 perces grafikonjához.
Első állomás. Most lehet először stopot betennem. Fent írtam hová. Ezzel egy minimális profitot védek, már az alap adott hozzá, hogy ez reális legyen. Ha visszazuttyan, és kiütnek, majd később ha lehet újra beszállok. Természetesen nem érdekel, ha az a mostaninál magasabb árfolyamon lesz, mert nem érdekel az árfolyam, hanem a helyzet.Lehetséges alternatívák még, amiket simán lehetne alkalmazni, csak épp nem az én módszerem : 8100 -at elérve zárni. (persze ha onnan van kb a long, ahonnan nekem). Mert sanszosan 8K alá is benéz még újra (feltéve, ha ez a pozitív korrekció tovább tart). VAgy ha valaki ennyi hasznot már be akar zsebelni, akkor zárjon. De a következő belépőjét jól időzítse, mert a mostani haszna elmegy. Szerintem megyünk még fel, a dow egy fontos támaszt győzött ma le, egy kicsit felfelé most még szabad az útja, ha Ázsia ebbe nem kavar be azzal, ha ma éjjel napon belül csökken. Mert akkor gázosabb, de ha kiütnek nem baj, ne féjetek tőle, minden mozog, be lehet szállni újra, az árfolyam tökéletesen mindegy. Ne azt nézzétek, semmi értelme.A következő pozitív fejlemény, amikor stoppot lehet emelni az lesz, ha a dow a következő akadályát is legyőzi, vagy eljut addig. Ha azt nehezen vagy sehogy nem viszi át, érdemes realizálni, mert akkor visszapottyan minden. Az otp-re vetítve ez satbil 8K feletti zárásokat kell eredményezzen több napon át. Ha 8K felett stablizálódik az árfolyam, mehetünk tovább fel. Eddig ennyit látok, mást nem.
De bármit is tesztek, ne feledjétek, trenddel szemben minden forint ajándék. érdemes megbecsülni. Trendben poziban maradni és nem csinálni semmit : nem mesterség.
hol rontottam el tegnap?
Mai naphoz: nap elején nagy bevásárlást tartottam MOL 35% OTP 35% FHB 30%
, MOL no comment, OTP-ben pozitív rsi divergenci naposon (mélyebb árszint, de az rsi nem követte), FHB 1500 erős támasz + ott is van rsi div. Egy ütemmel lemaradtam a piac mögött ugy hogy most nagyobb a kockázat mol+otpnél. Ez van ezt kell szeretni :)
Hitelválság
'a mai nap margójára' mocskos_spekuláns írásának megjegyzésében pár napja leírtam, hogya hét eleji hatalmas zakókat ez a hír okozta:
http://money.cnn.com/news/newsfeeds/articles/newstex/AFX-0013-22376086.htm
Tegnap ez az elképzelésem be is igazolódott, mert amint kijött a következő hír:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aKEcPpZod2fQ&refer=home , a DOW -2,5%-ból +2,5%-ra ugrott, amihez hasonlót én még nem láttam.
Röviden a hitelbiztosítok leértékelése után a bankok a fejükhöz kaptak, és rájöttek, cselekedni kell, mert a jelzálogválság kiterjedt és az eddig biztonságban tudott vagyis biztosított CDO-ik egy részét is leírhatják veszteségként. Erre kitalálták, hogy összedobnak (vagyis csak tervezik, még nem döntöttek) 15 mrd USD-t, odaadják a 2 legnagyobb hitelbiztosítónak, ami kihúzza őket a kakiból és ezzel a probléma meg van oldva.
Nem az én dolgom a terv sikerének megkérdőjelezése, de ez az egész hasonlatos ahhoz, amikor a bankok nemrégen valami szuper alapot akartak létrehozni a jelzálogválság kezelésére, ami azóta befulladt.
Mindezek mellett (ahogy a cikkben is le van írva), Buffet bácsi pár hónapja létrehozott egy biztosítót, ami a csőd szélén álló biztosítók vetélytársa lesz. Gondolom sejtett valamit szokás szerint, és -gondolom, ez csak tipp- úgy tervezi, hogy az elképesztő mennyiségő (2.400 mrd) USD mennyiségű biztosított kötvény nagy (biztonságos) részét átveszi a csődbe menő biztosítóktól, a szart meg rajtuk hagyja, mint egy dögkeselyű.
Összefoglalva szerintem a hitelválság még nagy teret nyit lefelé a bankszektornak és így az indexeknek is. És akkor a recesszióról még nem is beszéltünk, csak a pénzügyi problémákról.
Vagyis OTP-t csak DLPH ajánlására vegyetek (ma sem értem, hogyan jósolta meg tegnap délben, hogy most kell venni, jön a rally :) ) és adjátok el még időben.
Támaszok
Pld egy short trendben (bullban az ellenállás fordítva de ugyanez), tegyük fel, hogy van egy erős támaszunk valahol lent. Képzeljük el, hogy a támaszunk egy fal, ami mágnesként vonzza az árfolyamot. Minél erősebb a támasz, annál erősebb mágnes. De nagyon furcsán is viselkedik az esetek zömében, főleg, ha az árfolyam olyan erős támasszal néz szembe, amilyen erőset már rég látott : abban a pillanatban, ahogy megérinti az árfolyam , a támasz "pólust vált", és minél erősebb, annál erősebben taszítja el magától az árfolyamot az érintés után. Az árfolyam minél messzebb kerül tőle, ez a taszító hatás annál kevésbé érezhető. A következő körben már az árfolyamnak ez a támasz nem olyan "rég látott". És ahogy az idő múlik, a fal taszítóereje egyre inkább csökken. Aztán ha elég magasra kerül az árfolyam ettől a szinttől,kezdődik a ciklus az elejéről, és újra vonzani kezdi.
Egy elmélet szerint, egy ellenállásnak vagy támasznak minél gyakrabban ütközik neki egy árfolyam, az annál erősebb lesz. Nos, ez csak trenddel szembeni ellenállásokra vagy támaszokra igaz. Trendirányban romboló hatású, minél többször megy neki, annál gyengébb, végül leomlik a fal. Sajnos - ellentétben ezzel az elmélettel - így tapasztaltam meg az évek során.
2008. január 23., szerda
Kérdések...
Kivonat a pf-ről, hogy világos legyen mit csinálok, és miért :
"Elmondom újra. Ennyi volt. További jelentős eséshez ez a fundamentális környezet kevés.A tegnapi váratlan kamatcsökkentés már a longok realizálását is lehetővé tette volna, aki nem szűk stoppal trédel trenddel szemben, az legyen profi, ne remegjen, és várja meg, míg a meghatározó szintek elesnek, de onnan shortoljon, hogy a bukó visszajöjjön .Minimum.Egy kamatcsökkentés már a múltkor is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a piacokat a meghúzás szintjén is tartsa. No még egyszer. Ennyi votl az esés. Eddig.Nagyobbhoz több kakaó kell lefelé. Még több kaki, a mostani kevés.Erős támaszokon pihennek meghatározó instrumentumok. Se több , se kevesebb. Ezt átvinni eddgi sem sikerült, ahhoz nagyobb erő kell.A forulós jelek pedig készülnek. A forduló nem egál long trenddel, de egál lehet az esés egy egészséges korrekciójával, ami első körben is sokszáz pont felfelé mind a downak, mind a buxnak. Sokszáz. És még mindíg nagy erejű marad akkor is a short trend.Ha magasabbról rugaszkodik neki, már könnyebben átvihetőek ezek a fent említett szintek, de ehhez most az árfolyamok túl közel vannak ezekhez a szintén fent már hivatkozott, de pontosan meg nem nevezett támaszokhoz. Ezzel a nyafka visszacsökkenéssel a világon semmi sem történt, csak annak bizonyítása, hogy a végsőket nyekergi az eddigi esés. A továbbiakhoz több üzemenyag kell. Trenddel szembeni kereskedés néhány sajátossága : szűk stoppal. Délelőtt ha valaki az otp-nél ezt megcsinálta, már szépen kereshetett. Csak tapasztaltaknak való. Aki kocsonyoként remeg, ne trenddel szemben menjen. Fogalmi zavarok : a pakkot visszavenni nem ugyanaz mint új longokat nyitni. A fordul a piac nem ugyanaz, mint hogy megállt az esés. A fordulós jelek alakulása nem ugyanaz, mint hogy ki is alakult. A kockázat azért kevés itt, mert erős támaszon long, ha töri alatta short, kis kockázat, mert szűk a tér a long és a short között. 73xx-en tegnap vett otp ezért kis kockázatú. Az eco megy, amerre a piac. a 150-140 között területet nem egykönnyen adja meg, itt visszavenni a pakkot nem kockázatos. Még egyszer : ne kérdezzetek, ide nem válaszolok többé. Lehet kérdezni a blogban, ha vki meg is nevezi magát, és van idő, szívesen válaszolok. Ha valaki olyan hangnemet ütne meg, amire az életben addig taposnám az orcáját, míg elnézést nem kér- itt pedig gyávamód a névtelenség mögé bújva ugat - azt kihajítom a kukába, mint egy rég felnyitott és megbüdösödött halkonzervet. Remélem elég konkrét voltam. Sok sikert.
"
Eddig az idézet. Kérdezni lehet, mondjuk legyen ennek a hsz-nak a megjegyzés rovata, amit ha kell, mindig átnézek, aztán majd ha nagyon lentre kerül, kinevezünk egy új hszt-t, és ott lehet mindenfélét kérdezgetni.
Amíg meghatározó szintek nem esnek el, nem zárom az otp longomat.
Ezen szinteket később megmutatom képeken , hogy hol vannak és miért pont ott....szerintem.
zuzzo már nem mérges
A dodó is megvillantotta erejét, nem gyenge.
A piac is erősebb mint héliben, mondhatnám azt is, hogy a helyzetet nem lehet adminisztratíve megoldani. A market és az industry vissza fog találni egymáshoz.
Hát evvan.
Amiért nem vagyok mérges: a piac kimondta az ament.
csattant a pofon
reggeli agyatlan gap-eket sosem fogom megerteni miert kell valamit igy felhuzni, usara most mar kivancsi leszek, kamatvagas megvolt most mar veraldozat lesz?
patyomkin
Az embi éves maximumon van, a vixi a - szerintem kritikus- 30-as érték fölé reppent.
Azon nem lepődöm meg, hogy a us 10y hozam akkorát zakózott, de hogy a dollár az eur-ral szemen ekkora erősödést tudott ma reggel csinálni azon meglepődtem egy kicsit....
szerintem továbbra is kivárás
A cnn-en vannak jó kis cikkek ( california loan..., why FED can't save us, apple eredmény...)
szerintem eddig csak a felkérés táncra c. fejezetet láttuk, de a tánc még nemkezdődött el.
Mindemellett a pre-market értékek sem jósolnak valami sok jót, de az még sokat változhat...
ma is lehet rendkívüli FED ülés.. :-)) már csak 350bp -nyi a tér lefelé.... :-)))))
2008. január 22., kedd
máris?
Ez járt a fejemben reggel, mert napos bollingeren kivül minusz 5-6%ban nyitott minden oriasi gappel, az ilyet egyértelmüen meglehet venni DT longnak a legnagyobb maciban is, en nem tettem sot az igazat megvallva a kezeimen ultem egesz delelott es vartam az usa nyitast. Tegnap a korrekcio jeleinek kereseserol irtam sokat nem kellett keresni itt van a szemunk elott: nyito gap down betoltve buxban, szep feher bux gyertya forgalommal ezt a napot megvettek. Elso mol pakk (usa nyitas utan) zsakolva kovetkezo 22500 felett ha rossz a strategia akkor 21k alatt visszaadom a piacnak a mostanit. OTP még nem kell, bar a mai gyetya szep, de a MOL most sokkal szebb. Ricsi mar kell, holnap beszallasi pont kereses benne. Telekom fuj! Amelyik rv. ma nem toltotte be a nyito gap-et nem erdemes vele foglalkozni long oldalrol. Nem bullra keszulok csak korrekciora.
Zuzzo mérges
hú de pipa vagyok szakadna meg helikopterben az egész kócerájjal együtt...
ezt lehet ma tenni büntetlenül....
on
/ bocs Zuzzo, ha nem haragszol a főcímet átpingáltam ha már itt jártam....ugye nem veszed tolakodásnak..köszönöm :))/
halálos ágyon fekvő haldokló
Én biztosra veszem, hogy nem éri meg kapkodni.
A málnásban lehajolni egy szem málnáért életveszély!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Néha rébuszokban beszélek, mert talán így tudom érthetően kifejezni magam:
akiktől énis tanultam azt mondták olyan ez mint a kórházi ágyon fekvő halálos beteg
Amikor kap egy kis injekciót meg infúziót kivirul az arcaa rokonok azt hiszik, hogy
fel fog épülni és már tervezik a közös otthoni jövőt, azután a beteg egyre súlyosabb és súlyosabb stádiumba zuhan , majd meghal.
A halál itt azt jelenti, hogy a medvék egy nagy pusztaságot hagynak maguk után, kevés eladó, kevés vevő, valami ilyesmi. ... addig nincs igazi fordulás.
Én eztete gondolome....
egy másik apróság:
nem annyira jól működő omen, de a djia futi valami -550 (minusz ötszázötven!) ponton áll jelenleg, óvatos duhajkodást...!
Dow 11430
yeah yeah yeah
Ázsiában a medvék egy részvényre jutó sűrűsége túllépett a várakozáson.
A két csúcslufi ( hong-kong és india) igencsak szépen ereszt lefelé, ekkora sebességnél hamar elfogy az út- a trendet nem is megölide kikezdi , - van honnan esnie az igaz, de az alaphangot már megadták.
Nem látom még a rv-ből kivont profitok új targetját, de gyanúsan masszív fekete fellegek jelentkeztek a rv piac ege felett.
2 hete még teljesen kizártam a több éves esős-sávozós folytatást , ma már számolok ezzel a lehetőséggel is lásd cac 90's évek eleje... vagy valami hasonló.. kell egy új bázist építeni, mert anélkül nem szokott menni. A bázis építéshez pedig idő kell, sok idő.
Rések
Ha szökés, akkor nagyon mélyre szállunk és akkor tök mindegy lesz átmenetileg mutat-e vmelyik részvény vmi pozitívat.
Soros, mint ellenjelzővel van több bajom.
Nem olyan öreg még a maci, hogy ennek jelentősége legyen.
Az eur/dollár viszonylatban pár éve pont akkor szólalt meg jól, mikor a hosszu távú forduló megkezdődött (eur/usd volt akkor tán 0,9)
Régóta mondogatja az ami pénzügyi válság kockázatát, nincs semmi új abban amit mondott.
Egyetértek
Hagyjuk ...de ne tévesszen meg benneteket, nem mindegy, hogy irányba, vagy korrekcióba nő a forgalom. Remélem világos mit szeretnék mondani.
Pihenő lehet. A nagy alapok eladásaikat, átcsoportosításaikat sávosan hajtják végre, terv szerint, egy agyongyötört paicot pihenni is hagynak. A saját érdekükben. Ezt folyamatosan figyelni kell. Mert lemaradunk, vagy beragadunk a shortokba. Lehet azt feljebbről is megnyitni.Nem kell a bukót kiülni. Persze a pihenőket sok lelkes kisbüfi nagybevásárlásra használja fel. És örül, mert ami vett, egyre csak emelkedik. Iszonyat erős forgalommal. Na ott lesz a baj, az már a vége a korrekciónak.
Magam ilyenkor inkább diverzifikálok (10-15-20 instrumentum), és fedezeti pozíciót is felveszek, 40-60 % arányban, és mindegyiket kifuttatom. Ha tovább le, akkor longok azonnali dobása értelemszerűen. Mert ha pihenő nélkül megy a borítás tovább, az nem kis gond. A részvénytulajoknak.
2008. január 21., hétfő
a mai nap margójára
helló itt a bearland???
A mai napot lehet nevezni hulló késes napnak. Gratula a bátor shortos csapatnak.
Vigyázat: pénteki nap bármikor lehet!!!!!
Jósolni a honapot lehetetlen, talán kissé túlreagált volt a mai nap, emiatt akár egy gyors visszateszt is lehet.
1/3 -1/3-1/3 huf-eur-usd jelenleg ( úgy két hete). valamire jó lesz.
Egy dolog javallt: kivárás, türelemmel. Talán látszik, hogy meglehet az idén az a bizonyos nagybevásárlás.
( egy röpke szösszenet: pénteken jelent meg a pf-en, egy cikk amelyben jelzik, hogy mark möbius a templeton részvény guruja, már a beszállókat keresi mert jó szinten vannak az árazások, brazíliában is szuper olcsó minden: ja estek a nagy pánikban 10 %-ot, hát ez már tényleg szuper...ma meg kinyitnak -6%-ban..)
Csak magában bízhat az ember. - ez az egy sor volt amit szerettem volna mondani....
ezzel nem akartam megbántani egyik általam mélyen tisztelt társszerkesztőt sem, de ugyanúgy nem lehet interneten keresztül orvosi diagnózist felállítani mint ahogy a pénzügyi portfólióval kapcsolatban sem lehet "gyógyreceptet" felírni. Mindenkinek más a lehetősége a jelenlegi pozíciója a személyes kötődése az egyéni információs bázisa, a megélhetési forrása , a rendelkezésre álló ideje amíg kiül egy beragadt pozit, stb...
További esős napot kívánok.
Tetszenek olyan csártok mint az olaj 150 éves , embereknek mire nincs ideje, köszönet és tisztelet....
2008. január 20., vasárnap
Gentle megjegyzéséhez
naranccsal a záró áras fej-váll nyakvonal és célár, kékkel ugyanez OHCL-ből.
Zölddel a lényegesebb ellenállások.
Lényeg, hogy még nem látszik a szabadesés.
Persze indexeknél ellenállás nem olyan komoly, mint egyedi részvényeknél. Különösen nem most DOW-nál, ahol a a 30-ból 4-5 tagot 2000-ben cseréltek ki (pl.:Intel és Microsoft ekkor került be).
2008. január 19., szombat
Történelem S&P500
Történelem
No comment, mindenki azt gondol amit akar, csak néhány kiegészítés.
Kattincs a képekre, hogy lásd a dátumokat!
Dow
Elsőre arra gondoltam, ha ez deviza lenne, shell ezerrel. De ez index. Azok korrekciózni is szoktak sűrűn. Alaphelyzetben ez short. Nem kérdés. Ha még nincs pozíció, új belépő nem egyszerű, mert benne van fel lehetősége, ami semmi más nem lenne, csak egy gyenge kis korrigálás.A kamatdöntés 30-án lesz, az (elméletben) adhat egy kökést felfelé, de erre nem vennék mérget. Mondjuk egy boll. szalag feléig történő visszarántás benne van. Mint lehetőség. A 8 órás bontás miatt kedd körül a boll szalag fele jóval lejjebb lesz, nem 12500-nél.Shortot ott nyitnék, ha nincs fordulószaga a történetnek. Ilyen piacon nem longolok, de az otp elméletben longolható lenne, ha a korrekció elkezdődne,. Persze szűk stoppal.Csakis. És nagyon kockázatos. Ha egy MACD longjelet kapna, nem shortolnék, várnám a lehetőséget. Megint csak oti long, esetleg beleférne . Hamarosan lesz egy kis pihenő, de a 11800-at megcélzandó, shortépítésbe kezdek inkább longolások helyett. Vagy mindkettőt, rövid longok szűk stoppal , ha van mellette shortépítés is.Amit most látok, a pihenőt, mely közeleg. Ezt a pihenőt sokan vételekre használják majd, ez így természetes. A zöld nyilaknál veszek. Addig csak ilyen faramucin. Ha egy normális korrekció után tovább szakad majd, érdekes mélységekbe látogat. HA pedig innen fordul, csak sokára lépek longba. A fordulónak nem sok esélyt adok.
A devizapiacok viszont borúsabb képet mutatnak. Ha az Aud/Usd masszív eső trendbe kerül, (amit kóstolgat már), akkor egészen vérmedvés időszak jön. Az Aud -dal szembeni keresletcsökkenés , kontra Usa dollárral szembeni keresletnövekedés egyértelműen recessziós jel. Az eur/usd ha becsatlakozik, és shortos lesz az is, nem csak nem longolok, de az L betűs szavakat is elfelejtem egy időre. Ha ez így lesz, egy új eur/jpy shell pozíció egészen sokat hoz majd a konyhára. Csak türelmesen végig kell ülni tág stoppal, nem ugrálni ki-be.
Másik vari, aud/usd nem lesz shortos, vagy fordul longba gyorsan, az eur/usd pedig elindul északnak ahogy szokta, 75 bp csökkentés után kitör a haddelhadd, és száz bika tombol szaggatva a linóleumot.. No erre nem fogadnék. De elképzelhető , ha az ember elég nagy fantáziával rendelkezik.
2008. január 18., péntek
Neomodelhez (egy Pf-es hsz kapcsán)
A gond, ha ugyanezt a helyzetet 10 szer ekkora tőkével élem át, a nyugtalanságon és egyéb nemalvás jellegű tüneteken kívül az ember hajlamos olyat tenni , amit később erősen megbán. Vagyis , ha technikailag indokolt a tartás, de romlik a pozi, és ez a romlás igen nagy pénz....na ott a baj. Elkezd az ember aggódni, és esetleg zár. amit a következő 2-3 napban megbán, és saját magára nem túl szalonképes kifejezéseket aggatva diliházban jellemző viselkedési formákat vesz fel.
Tömés
Egy érdekességre szeretnék csak utalni most. Tegnap zárás után a Dow 100 pontot ugrott a zárása után kb 15 perc alatt. Ezt követően Ázsia napon belül az eladói oldal hiánya miatt jellemzően emelkedett a nyitójához képest. Ez usa nyitásra a Dow-nak kb. 200 pont pluszt jelentett. amit most ebben a pillanatban hevesen vissza is adott, sőt... már mínuszban van az index.
Erre mondják .... klasszikus.
2008. január 17., csütörtök
Kérdés a devizásokhoz
Mi a véleménye a devizés szekciónak, érdemes a tőkét valamilyen dollár vagy euró alapú befektetési jegybe/pénzpiaci alapba tenni vagy maradjon forint.
Persze nem a tuti választ várom, hanem csak kérdezem a véleményeteket, törvényszerű a forintesés? Vagy a magas alapkamatunk a csökkenő EUR/USD alapkamattal szemben jó eséllyel megtarthatja az árfolyamot?
nem semmi
"mass produce" elemzésben is volt rá utalás...
Csak a gondolkodás miatt:
szerintem rahimkulov úrnak van kb 30M db papírja, tehát tegnap lett kb 10MRD HUF nem realizált vesztesége, de mégsem hiszem, ohgy elrohant áztatni a kötelet, mert Ő befektető.
Valami ilyemi jutott eszembe mikor láttam, tegnap otit lefelé menni délután...
C sányi doktornak meg a júniusi szinthez képest van kb 10MRD ft nem realizált vesztesége...
szerintem még vesz is hozzá....
ennyi...
2008. január 16., szerda
Vélemény Kanyisz oil csártjához
Engedelmeddel egy pár vonalat berajzoltam a te oil csártodba. Ha rövid távon nézem e csártot, egy növekvő aljú háromszög alakzatot tart oil ( világoskékkel jelöltem a vonalakat ), melynek felső vonalát háromszor tesztelte meg, miközben folyamatosan tartja a növekvő aljat, tehát a háromszög alját. Az előző ék alakú formátumból, melynek tetejét sötétlilával jelöltem, abból felfelé tört ki oil. Ennek a felfelé mutató sötétlila tetőnek szépen teszteli vissza a tetejét oil. Megítélésem szerint ez egy további kitörési formáció. Különösen azért gondolom ezt, mert ha lefelé akarna menni, akkor előbb csinál egy markánsabb fals kitörést felfelé, és onnan töri meg. De kíváncsian várom a többiek véleményét is, ki hogyan látja. Perszi a tutit tudó az nem én vagyok, hanem az olajbárók.
oil csárthoz
az elásott csontra. A konszolidációs szakasz kb 20 éves volt, és azóta durván a 8. évet tapossuk, van még egy évtized, hogy kitombolja magát és már most is pánikol a világ, még a nagy ámerika is felemelte a szavát, hogy több olajat adjanak a világnak az arabok.
Ezzel az a baj, hogy populáris lehet a választások előszobájában ( saját pártjára nézve), de ellőtte a nagy aduászt a további komoly tárgyalások előtt.
A kitermelő országok nyithatják a következő bankszámlát, mert túlcsordul az előző.....:-))))
gratula dlph!
További sok szerencsét és kitartást hozzá.
2008. január 15., kedd
Light crude oil chart
Hmmm...
EUR/dollár esik (igaz épp korábbi csúcsánál van)
Arany esik, csúcsról korrigál
Olaj is mintha esni akarna.
CAC heti bontásban fej váll, áttöri?
DOW csak teszteli korábbi csúcsát? Vagy?
2008. január 14., hétfő
Csontos Gábor: Szociális hullahegyek árnyékában
veréb és a túzok
Nem feltűnő az, hogy dollárban nézve ma olcsón kapsz mindent és egy olyan gazdaságban amely magas technikai, munkakulturális és rendkívüli minőséggel bír (japán) az árazás annak ellenére alacsony, hogy másfél évtizeden kerezstül csak pumpálták a pénzt a valós gazdaságba????
csak úgy...
másrészről, nem biztos, hogy rossz üzlet bevásárolni egy fundamentálisan megalapozott cégbe akkor amikor a kutyának sem kellenek azok a papírok. Itt megengedhető az is, hogy nem a minimumon száll be az ember. Ez egy más fajta szemléletet takar valóban.
Meg kell tapasztalni ezt is , meg a mindig max profitra törekszünk játékot is. Utána lehet dönteni.
A végén viszont nézni kell a abefektetett energiát is, amikor a profitot számolgatjuk.
Képletesen: lehet, hogy az íjászok csak 1 aranyat kaptak a győztes csata után, a kardos gyalogosok kettőt, a lovasok meg hármat, de nem mindegy ki mekkora kockázatot vállalt fel a csatában és az sem milyen sebeket szerzett közben.
Adiosz amigosz...
2008. január 13., vasárnap
pár gondolat az Nikkeihez
Gentle grafikonja alapján, ha úgy alakul ahogy jósolja, nemsokára lesz egy középtávú, magasabb mélypontunk.
A DOW-nak 20 évig tartott feldolgoznia a Nagy Válságot és áttörnie a 20-as évek végi csúcsot. A Nikkei közeleg a 20. évhez.
Szóval szerintem a következő évtized egyik sztárjáról beszélgetünk. Persze még nem most.
Ismer valaki vmilyen site-t, ahol japcsi fundák megnézhetők, bloomberg hír ellenőrizhető?
Ui.: Jen erősödés nem feltétlenül gond, a 90-es évek végének bulljában a dollár erősödött, mehet ez párhuzamosan is.
2008. január 12., szombat
Gentléhez csatlakozva
Nem longolnám, gőzöm sincs túladott-e, de amíg fel nem vesz egy normális alakzatot, longra szerintem veszélyes . Ennek aztán bőven van hová esnie. Nem? Évek szintjén gondolom. De az meg túl nagy idő ahhoz, hogy mondjak bármit ami számít. Mondjuk az 1. fibo szintig vissza. De ez csak találgatás. Jósda. A jennel kapcsolatban sztem is az van amit Gentle mondott, egyetértek vele. És ez már annyira nem jósda. E szerint (sem) várható javulás náluk.
Viszont, hogy sajnálni kéne őket...hát....ebben nem vagyok biztos. Egy Sony osztalékkal ellenék.
Talán ott nem az árfolyamnyereségre van kihegyezve a dolog... nem tudom.
Nikkei 225 Index
Sikerült
A második feladvány ebben a vérzivatarban még várat magára.
Viszont olvasva DLPH legutóbbi naplóbejegyzéseit a kereskedéseiről, ahogyan felosztja a tőkét és nem feltétlenül van minddel egyszerre poziban, megértettem valamit, ami komoly szemléletváltozást indított el bennem. Felébredtem és zablát tettem kapzsi lelkem kapujára. Pofon egyszerű, mint Buddhának a felébredés. Igaz, ha ez a felébredés előbb következik be, kicsit kevesebb lenne a jelenleg ugyan még nem realizált veszteség, de egyre fenyegetőbben közeledő pillanat, amikor a tőkeáttétekkel tenni kell valamit. Mert ez a könnyedén igénybevehető, egyébként remek gyorsító használata jelenti a legkomolyabb veszélyt egy magamfajta óvatlan tőzsdei utazóra. Aztán a szemléletemet ketté kell osztani. Más egy ingatlanüzlet, ahol szintén van néhány rejtőzködő buktató, és más ez a gyorsan irányváltó ipar, mint a tőzsde. Úgy elrontottam a Rába és OTP ügyleteimet, miközben pontosan tudtam mit kellene meglépni, és plusszos pozikat úgy fordítottam komoly bukóba, hogy az mesteri. Nos egy ingatlannál van időd fontolgatni vételt, eladást, vacakolhatsz, lassabb a változás. Ezt a dolgot figyelmen kívül hagytam. Mi lehet a megoldás? Mindent kivágni a fedezettségi szintig, és minden bukót benyelni, persze a fedezettben is fennáll bizonyos veszteség. De így legalábbis nem ketyeg a kamat. Vagy eldobni mindent, mert ami kevesebbet ér az amúgy is kevesebbet ér, és türelemmel felépíteni egy több lábon álló pozit, mondjuk némi devizából (egyáltalán nem kötöttem ilyet, de figyelem a főbb párokat régóta), kicsi aranyból, ha korrigál, gyógyszeresből ami most sláger, ha korrigál, és egy-két egyéb részvényből, de melyikből, vagy melyik szektorból inkább? (Mondjuk a mostani OTP-ből megtartok valamennyit fél évre is akár.) És milyen platformon. Forex? Ennek töltöttem le a demóját, hát elég kavalkádos, bár virtuálisan kötögettem. Technikailag sokat tud. Tetszik, hogy a grafikonon is tudom a megbízást azonnal módosítani. Mondjuk csak a beállításokat megtanulni sem egyszerű. Szeretnék kilépni likvidebb piacra. Melyik legyen? Felépíteni valamit, ami legszolídabb elvárásom szerint legalább nullszaldós. Van valamilyen ötletetek egy öregecskedő de érzése szerint fejlődni képes "befektetőnek"?
Genesis Energy roadshow és helyzetértékelés
A korábbi roadshow állomások decemberben voltak, Békéscsabán, Debrecenben és Pécsen. A Sorozat hamarosan folytatódik.
Sokan kérdezték, miért van ez a road show? Nos, azért, hogy a „kisbüfik” lássák, hiteles a menedzsment, hiteles a mérnöki gárda, hiteles tervek vannak, állami támogatások, bankgarancia, befektető, alternatív energia alap a tulajok közt, szuper iparág, szuper gyártó, növekvő piac, nem pedig szélhámosság az egész. El kéne végre hinni, hogy napelem gyárakat akar a Genesis Energy építeni. Rengeteg mindent letettek már az asztalra tavasz óta. Mert hogy 1 éve még ment a bizonytalanság, amikor még csak homályosan ismert tervek voltak, az érthető. De most? Rengeteg minden történt az elmúlt fél évben, és ha megnézzük,az árfolyam mégsem mozdult el felfelé (júniusban már járt 2800 Ft felett is). Ennek 2 oka lehet. Vagy korábban volt túlárazott, vagy most alulárazott. Ezt döntse el mindenki maga.
A vállalatvezetés felismerte, hogy az alacsony közkézhányad, kis forgalom, az információhiány, a világgazdasági helyzet, a napelempiac speciális helyzete, mind mind a volatilitás felé tolja a cég részvényeit. Minek következtében a cég papírjainak árfolyamesése, nagyban hátráltatta a menedzsment befektetőkkel folytatódott tárgyalásait. Mindezek okán a Genesis Energy és a Trendlines.hu egymásra talált, megszervezte a most zajló rendezvény sorozatot, hogy az érdeklődők és kisrészvényesek, szinte egyedülálló módon, közvetlen kapcsolatba kerülhessenek a menedzsmenttel, és első kézből kaphassanak választ felmerülő kérdéseikre, aggályaikra, hogy mindenki saját maga, felelősen tudjon megalapozott befektetési döntéseket hozni.
Szóval a történet nem arról szól, hogy tőlünk kisbefektetőktől várná a cég, hogy dobjunk össze 100 millió eurót. Akinek ilyesmi jut az eszébe, nem igazán látja reálisan a kisbefektetői réteg anyagi helyzetét. Nem. A road show valahol az árfolyamstabilizálás biztosításáról szól. Ez egy két spekulánst leszámítva közös érdek. A Genesis Energy mindenképp tőzsdei cég kíván maradni, elsősorban az állami támogatások megszerzése miatt, ugyanis ez feltétel. Az árfolyam emelkedése ugyanúgy érdeke a kis és a nagytulajdonosoknak is, és ugyanúgy érdeke lesz, az újonnan beszálló nagy és közepes befektetőknek is. Kitűzött cél a közkézhányad erősítése közepes méretű intézményekkel, mint például a BKB New Energy certifikátja.
Az előző roadshow-n elhangzottakon túl fontos információ volt, hogy egy svájci alap, mely január 22-étől indul, portfóliójának 2,5%-át a Genesis-be tervezi befektetni. Az alap kibocsátója a Basler Kantonal Bank, mely alapról a tájékoztató itt található meg:
BKB New Energy Tracker
Ez az összeg ugyan nem jelentős, az esemény azért kiemelkedően fontos, mert a Basler Kantonal Bank lépésével precedenst teremt a befektetési alapoknak. Valószínűsíthetjük, hogy a körülbelül 200 millió forintnyi részvényt a cég nem a tőzsdén veszi, mivel azzal jelentős árfolyam elmozdulást okozna. Inkább logikusnak tűnik, hogy a Genesis Technology Fundtól veszi meg, melynek a BKB letétkezelő bankja. Ez az esemény tehát közvetlenül nem viszi közelebb a Genesis-t befektetései megvalósításához, de jelentős presztízsértékkel bír. A Genesis Energy NyRt. kitűzött célja, hogy növelje közkézhányadát, más hasonló alternatív energetikai, ill. zöld alapok kibocsátói felé.
Rákérdeztünk a sokat emlegetett,GEM NY Inc.-al kapcsolatos határozatban szereplő két kifejezésre, a képletre és a "bizonyos feltételekre" is. A GEM NY Inc. 40 millió eurónyi átváltoztatható kötvényeinek feltételrendszeréről részletesebb információt a Közgyűlési döntés előtt nem kívántak nyilatkozni, de amúgy is sok részlet üzleti titoknak számít. A Közgyűlés után ki fognak derülni további részletek, addig nem kommunikálható. Vannak erre vonatkozó törvényi előírások.
De amit már tudni lehet az az, hogy nem biztos, hogy az összes kötvény át lesz váltva. De nem ez a lényeg.Nincs fix árfolyam. Csak minimum: ár: 11,43 euro. Leegyszerűsítve úgy fog történni, hogy megnézik a tőzsdei árfolyamot, meg nézik a forgalmat (db), és ha épp szükség van pénzre x db-ot, a forgalom függvényében azon az árfolyamon levonva a diszkontot, átváltják részvényekre, amit a GEM-től lehívnak. Aztán egyszer csak elfogy a 40 millió euró, és megmarad egy csomó kötvény, és azt a Genesis visszafizeti a GEM-nek, plusz kamat. De erre az ügyletre összesen 3 év áll rendelkezésre. A konstrukcióról részletesebben már olvashattok decemberben ezen a blogon:
A három gyárhoz kb. 105 millió euró önrész befektetése szükséges, melyből 40-et fedez a GEM ügylet. Utána a hitel már csak papírforma. Bár a spanyol állam is nyújt a támogatás mellé kedvezményes hitelt 30 millió euróig, az amerikai Eximbank garanciájának köszönhetően (mely a gyártóberendezés amerikai termelőtől való megvásárlásához köthető), a Genesis ennél kedvezőbb feltétellel is kaphat piaci hitelt. De ezt nem egybe kell összerakni, mivel leányvállalatonként lesz a tőkeemelés. Tehát a spanyol gyárra meglesz az önrész nemsokára, a hitel már csak papírforma, és lehet leadni a rendelést az AMAT-nak. Onnantól 14 hónap amíg legyártják és kiszállítják... addigra megépül a gyártócsarnok 3-4 hónap alatt. Ami a spanyol gyárral kapcsolatos engedélyeket illeti, szintén minden rendben van. A Genesis Solar Espananak már van irodája is a Technobahia Cádiz ipari parkban.
A Genesis a termelés beindulása után az Infinite Technologies-tól, a 22 fős német mérnökgárdától az elemek hatásfokának javítását várja, mely a keletkező profitban is jelentős növekedést hozna. Valamint a beüzemelésben is kulcsfontosságú az, hogy európai szinten is nagyon magas track recorddal (jelentős tapasztalattal) rendelkező mérnökeink vannak. A beruházás három lépcsőben, a három gyár egymás utáni építésével valósul meg, mely a költséghatékonyság szempontjából fontos, illetve mind a tervezés, mind a mérnöki munkaerő igény, mind a tapasztalat szempontjából is.
Az Applied Materialsal (gyártóberendezés készítő) a szerződés paraméterei le vannak tárgyalva, már lényegében csak a pénz átutalása hiányzik, mely a közgyűlés után a spanyol gyárra rendelkezésre állhat.
Szerintem mindezek alapján nagyon jól áll a projekt, és a megjelent vezetők is nagyon optimisták voltak.
Mercurius
Medvecsapdák
Eur-jpy 159,60 - 158,60 - 155,30 - 149,20
Ausztrália 5920 - 5870 - 5740 - 5470
Hong Kong 26340 - 25920 - 25660 - 23100
Olaszország 37150 - 37130 - 35240
2008. január 11., péntek
Árfolyamszemlélet
Tessenek egy kicsit a számtanban (nem mondok matematikát, mert nagyképűen hangzana), haználatos vektorokba belemélyedni.
Kérdezz -felelek :
1, mit is szeretne egy longoló ipse? válasz : pénzt keresni.
2, hogyan tud pénzt kereseni? válasz : ha a kilépési pont mínusz belépési pont pozitív szám.
3, Vektortér egy instrmunetum chart-ja? válasz : igen.
4, Egy longoló nem egy irányított szakaszra vágyik ebben a vektortérben, ahol a vektor végpontja nagyobb mint a kiindulópontja? válasz : igen
5, ha jellemzően a jelenben bármely tetszőlegesen felvett kiindulópont után felvett végpont nagyobb mint a kiindulópont, akkor van esélye, hogy az álatal felvett kiindulópont után felvett végpontja nagyobb lesz mint a kiindulópontja? válasz : igen
6, Költői kérdés : akkor nem mindegy, hogy a vektor kiindulópontja éppen számszakilag mennyi? Cél, hogy a végpont ettől nagyobb legyen.
Egyszerűen szerettem volna plasztikussá tenni ezt az árfolyamszemléletet, mint garantált kudarchoz vezető stratégiát , de nem sikerült.Feladtam. Likvid instrumentumoknál ez hosszútávon bejön. Minél illikvidebb egy tőzsde, annál kevésbé működik akár még ez is. Vagy bármi. A béten megértem, hogy az igaz sikerre az vezethet (gondolja a zöm), ha egy fundamentálisan jó papírt indokolatlan legyalázáskor jól belongolunk. Ritkán jön be, nagyon el kell találni. Egis (nem voltam benne), Rába (nagy kínlódva nullásan kiszálltam), látható mi lett. Genesis pld. sikerült. De ez egy nem rendszeresített dolog, erre nem alapozok, és kerülöm ha csak ezer és egy érv nem szól amellett, hogy érdemes megpróbálni. De ott meg aljat eltalálni....a béten...kispapírnál....áhh.
Usd/jpy 8 órás felbontásban
Masszív eső trendben van. Az 1. vonal átlépésekor 1 egység short, 2 vonalnál még egy egység short, a 3 vonal felett zárni a shortokat (stop), zöld nyílnál long.
Ezt poziépítésnek (higításnak) is hívhatjuk, ez a legkockázatosabb, mert gigabukóhoz is vezethet. Sietve leszögezem, csak akkor, ha trenddel szemben higítunk. Az garantált bukta. (Kezdők kedvenc elfoglaltsága-sajnos).
Megint péntek
2008. január 10., csütörtök
megérzés
Napi totó tippem szerint lesz egy kis hirtelen rally felfelé...a ma este nyomán...
2008. január 9., szerda
classic style
a folytatás iránya is fel van rajzolva, ebből nem lesz könnyű kimászni....
a visszaszámlálás elkezdődött, 4,3,2 ... sanszos a zéró is. időtáv 3-6 hó
ez olyan csípőből tüzelésként .
DE! szerintem a jelen nemzedék (én sem) láttunk még olyasmit mint ami
előttünk áll. utalnék a bejegyzés címére....
Dow
2008. január 8., kedd
csak úgy
A következő sorokban semmi tény nem lesz, csupán feltételezés.
Arra gondoltam, hogy 2008.01.01-től kezdődően új jelenség lesz a hazai parketten
nevezetesen az, hogy a nyugdíjpénztárak is ottan lesznek a tőzsde ajtóban és részvényeket
szeretnének majdan vásárolni. A tegnapi nap nem lehet ezen jelenség első előfordulása?
csak úgy ezen mélázgattam jobb híján....
2008. január 7., hétfő
tanácstalanság...
Még mielőtt agyon gyötröd magad ( :-)) ) egyet húztam a "sosem volt jó " kategóriára....
tessék örülni!!!!
Egyéb...
óvatosság harcos társak , óvatosság.. észrevétlenül kezd mindenki medvézni.... nem megy az olyan könnyen, a 200 napon egy nagyon - nagyon-nagyon fontos szint tőzsdén...Sokat táncol ott az index mire eldől a végleges irány... most az látszik, hogy lesz egy kis felfelé korrekció, de nem sok dow esetében 4-500 pont..., majd újra teszteljük a 12600 körüli szinteket...ha átesik rajta, akár többször is fog még oda-vissza mászkálni rajta...
ezt gondolom én....
A havi elszámolás miértje: megnőtt a volatilitás , szükséges a szorosabb gyeplő, egyébként elolvad az ember pénze...
2008. január 6., vasárnap
Medvepiac
Van egy kedvenc elemzőm, John Mauldin-nak hívják az urat, akitől minden héten pár millió társammal együtt kapok egy hírlevelet. Mindenkinek figyelmébe ajánlom, mert a tavalyi év elején egészen jól megjósolta az egész év eseményeit, én már vagy fél éve olvasom minden héten.
A blogot nem akarom összerondítani, úgyhogy a cikket egy kommentbe bemásolom (a grafikonok sajnos nem mennek át), szerintem mindenképpen érdemes elolvasni és ajánlom mindenkinek a hírlevélre való feliratkozást (nem reklámozni akarom :) ).
Otp logaritmikus
Mint látható, 2000-4000 ig a távolság ugyanakkora, mint 4000-8000 ig . Ugyanis nem mindegy, hogy mennyi a dőlésszöge a csatnak amiatt, hogy abszolút mértékben véve megy először 2000 forintot, aztán meg 4000 forintot, az ugye kétszeres számszakilag. Csakhogy mindegyik 100 % növekedés az előző értékhez képest. Így jobban kifejező egy grafikon, ha hosszú időt vizsgál az ember. Mert valójában így arányos a törénet, a tőzsdén a befektetések %-ra mennek. Beszállok 2000-nél és elengedem 4000-nél 100 % -ot kerestem, ez részvényenként viszont csak 2K.
4000-8000 is 100 %, de ez már részvényenként 4 K forintban. Csak épp haszonban ugyanannyi. Ezért jelöli ez a felbontás hosszútávon élethűbben a történetet.
Egy kis apróság, amiről a "fizetett" elemzőguruk nem beszélnek. Van még sok ilyen. Sajnos. Nekem viszont a bőrömre megy az ügy, ezért hajlamos vagyok odafigyelni mindenre. Ha tudok persze.
Gentlének
Kedves Gentle !
A logaritmikus felbontás, 10 éves viszonylatban (bődült nagy időintervallum vizsgálatakor) sokkal jobb eredményeket szokott adni nekem, mint a lineáris felbontás.
Előnye, hogy a tényleges arányokra fókuszál, és pld, egy ilyen hosszú emelkedő csatorna vizsgálatakor az arányokra van szükségem. Igazi relatívumokra, és nem abszolútumokra.
Ebben a logaritmikus chartfelbontásban pontosan 10 éve egy nagyon szabályos emelkedő csatornában halad, 8000 nél nagy bajt jelez, vagyis valamivel alatta, mert akkor ebből kiesett.
A logaritmikus skála közelebb hozza a nagy értékeket egymáshoz, az értékeknek nem a nagyságukra, hanem arányukra koncentrál. És ez kell nekem.
Riadót fújtam (csak magamnak) már 8000 alattól.
Ennyi kb, amit írsz lineáris skálán tökéletesen igaz. De utóbbit ilyen nagy időtávban nem veszem figyelembe.
Szia :)) Ha elolvastad, letörlöm majd.
Dow
Egyedi részvények a bét-en
Előtte egy megjegyzés : ha tévedés volt, és a belépési pont ( ha erős támasszinten történt) elesik, van lehetőség fordítani és dupla egységgel shortolni? (hogy visszajöjjön a veszteség, és hamar nyerőbe kerüljön az ember?) Jellemzően nincs. Egy otp -t lehet shortolni is napon túl, de meglehetősen drága. Más papírokat jellemzően nem is lehet (tudtommal). Információim lehet, hogy kissé hiányosak, mert nemigen vonz egyedi részvényshort napon túl. Napon belül sem nagyon.És drága is. Még egy utolsó : részemről felejtős a Bét technikai elemzése, mert szerintem illikvid ehhez még. Egyszerű a vizsgálódás tárgya. Emelkedő csatornák alja. Stop, ha kizuhan belőle forgalommal.
Bux heti : 5 éves emelkedő ék, ebből kizuhanást definiál a TA. Már kiesett belőle.
Állami Nyomda : Alacsonyabb tetők, 13000 vétel, ha kiesik annyi neki.
Econet : emelkedő ék, ebből kiesett lágyan, azóta sávozás, 185 alj, ha az forgalommal elesik, annyi neki, 145-ig szakadék.
Egis : 15-16 K nál van egy erősebb támasz, ha az elesik forgalommal, vége, mivel most is egy masszív csökkenő trendben halad, ezért szerintem a long nagyon kockázatos. A csökkenő csatorna teteje kb 21250 körül húzódik. Ha valaki ezt megpróbálja megjátszani longra, gyakorlatilag trenddel szemben kereskedik. Nem ajánlom.
Émász : 23000 nél a masszív emelkedő trend alja. Ott (addig) vehető, kevesebb kockázattal.
Fhb : 2000 felett bullos, addig elmehet, ott erős ellenállás.Alatta longolni értelemszerűen sokkal kockázatosabb.
Fotex : sokéves emelkedő trendcsatorna aljából kiesett. Nincs belépési pont. Egy szakadék tetején lebeg. 910 egy olyan plafon van, ami felett bullish lehet. Ettől függetlenül létezik a tátongó szakadék . Szerintem.
Genesis : 2450 alj , 2850 erős fal, ha azt átviszi ki tudja meddig megy, 2450 alatt begyorsuló esés.
Gspark : csökkenő csatornában, annak teteje 1350. Alul venni, ott eladni (nem ajánlom, csak mint a példakoncepció szerint, vesszük ami "olcsó")
Mol : sokéves emelkedő trendcsatornából kiesett. Amíg abba vissza nem tér, hozzá nem nyúlnék. A jelenlegi masszív csökkenő csatorna teteje 24500 nál kb.
Mtelekom hosszútávú enyhén emelkedő vastag trendcsatorna. Azon belül most egy csökkenő ék. Ebből (elméletben) felfelé megy. Az ék jobb csúcsa 875-nél, csatorna alja 800-nál, csatorna teteje 1100-nál. Ha azt átvinné, igazi bullish papír lenne. Alul venni, felül eladni, kevésbé kockázatos ennél a papírnál.
Otp : na ez érdekes (kicsit) mert a legjobban elemezhető szerintem a béten, ezen belül a logaritmikus főleg. Ebben látok némi fantáziát. Egy masszív , 10 éve tartó bull trendcsatorna alján van, de még abból nem esett ki. Ebből a megfontolásból nem temethető. Még. Sőt, egy igazi speksz lehetőség ebből két irányba is berendezkedni. 8400-8500-től long, 8000 alatt short. Utóbbi esetben (ha nem csak leszúr) kiesett ebből a csatornából, és ha nem ugrik vissza sebesen a csatba, szépen shortolható instrumentumot kapnánk. A nem logaritmikus felbontásban ez sokkal rondábban fest a longra, de körülbelül hasonló szinteket mutat. Utóbbi esetben a 7500 elesése már egész borzalmas shortnyerőket jelentene onnantól.
Pplast : Masszív emelkedő trendcsatorna alja 1450-nél. Amíg abból nem esik ki, a papír bullish.
Rába : A masszív emelkedő trendcsatornából kiesett. Most egy erős mozgóátlag érték tartja.
Ha ez elesik, 1100 a köv nagyon erős támasz. Nem mondtam semmit, csak azt, hogy ott a következő támasz. :)Egy nyögvenyelős csökkenő csatorna szerint 1450 alj, 1800 tető.
Richter : emelkedő trendcsatorna aljáról felpattant. 36,000-36500 körül, teteje 44,500-45,000. Ha ebből a csatból kiesik, vége a longnak, de addig tartható. Szerintem. 1-2 hónap múlva a csat alja már 40 K-nál lesz, ezért szigorúak a feltételek.
Synergon : masszv emelkedő csatból kipottyant, aztán visszaugrott, de nem a csatornába, most lebeg (oldalaz? :))) Veszélyes, de nem ocsmány a longra.
TVK : masszív hosszútávú emelkedő csatornában, mely meglehetősen széles. ennek alja most 6500, teteje 9500. Nem sérült a trend. Kérdés, mikor minek és meddig száll be az ember.
Hát ennyi. Asszem nem rendszeresítem, mert nem nagyon érdekel. Csak egy példa annak, aki most egy általános parában a "veszek, mert olcsó" elvén alááll a hulló késeknek. Kockázat/ várható haszon, ezeket végig kell gondolni. És a portfólióban mekkora súllyal szerepeltessem? Ez nagyon fontos. Minél nagyobb a kockázat, annál kevesebb a kitettsége. Egyszerű ez.....
Már mondtam, de most megint : a bétet nem tartom TA alapon elemezhetőnek, mert egy illikvid mutyitőzsde. Gondoljatok a Forexre (a világ legnagyobb piaca), vagy az usa indexekre pld. Sokszereplős, nagy pénzekkel, TA alapon már valóban elemezhető és a szerint lehet kereskedni. De itt? No mindegy. Ki ahogy gondolja. És egy utolsó. Szerintem (sokéves tapasztalat), nincs értelme a fundát és a TA-t összekeverni. Sok esetben a funda meggátolja a TA belépőt, később kiderül, kár volt figyelembe venni. Vagy fordítva. A tiszta dolgok a tiszták. És a lényeg, többször jöjjön be, mint sem.
A fentiek alapján belevenni a hulló késekbe a leginkább értelmetlen : Egis, Fotex, Mol, Gspark, Rába. Minden bizonnyal van más papír is, de a fenti szösszenet azt nem tartalmazza.
A leginkább érdemes (melyek nem estek ki emelkedő trendből , figyelve, hogy kiesnek-e) :
ÁNY, Econet,Émász, Genesis, Mtelekom, Richter (talán).
Csakhogy két bajom is van ezzel. Amit már írtam a bét technikai elemzéséről, pláne kispapírok TA elemzéséről, és a fundamentális tényezők teljes hiánya. Vagyis egy (szerintem) illikvid piacon csak a technikára alapozás az egész, ami nem kis mértékben kockázatos.
Feltételezve persze, hogy nem marhaságokat írtam. Mert az is lehet. :)
Sok sikert.